IAQUÍ
Opinió 02/02/2014

Mobilitat més enllà del campus

i
Cristina Ros
2 min

FA TRES DIES, la UIB feia públics els resultats de la segona enquesta d'hàbits de mobilitat que tenen les més de 16.000 persones que cada dia es desplacen fins al campus. Realitzat pels doctors Maurici Ruiz i Joana Maria Seguí, del Grup d'Investigació de Turisme, Mobilitat i Territori, l'estudi deixa sobre la taula unes conclusions que caldria extrapolar de l'àmbit universitari en el qual s'emmarca. El fet que la majoria del professorat, del personal de serveis i de l'alumnat faci servir el cotxe particular i amb una sola persona per vehicle és una dada que podem intuir que es reproduiria si l'enquesta es fes a totes les persones treballadores que necessiten desplaçar-se més de set quilòmetres per anar a la feina. I això que la UIB gaudeix d'una bona xarxa de transport públic, metro i bus que gairebé exclusivament tenen el punt de partida i retorn a Palma, d'aquí que siguin els habitants de la badia els que més fan servir aquests transports col·lectius. En tot cas, el problema al qual ens remet aquest treball transcendeix de molt la universitat mateixa i els hàbits de desplaçament dels qui formen la comunitat universitària. És un problema que afecta tot Mallorca i la planificació de la mobilitat de part a banda de l'illa. No hi ha cap motiu raonable que justifiqui la manca de possibilitats de traslladar-se en transport públic des de qualsevol punt fins onsevulla. Mallorca no és més gran que algunes ciutats del món i és més petita que moltes regions perfectament connectades. Aquí no hi ha hagut consciència de la importància d'un transport col·lectiu ben planificat. No ha existit a les instàncies públiques i així no pot existir entre la població. Tant de bo qualque dia hi començàssim a pensar.

stats