El jove talent emprenedor cerca complicitats

Tres empreses balears opten al Premi Emprenedor XXI, que es lliurarà la propera setmana i en reconeix l’impacte i potencial de creixement

Identificar joves empreses innovadores que, tot i haver obtingut uns primers resultats amb èxit, tenen previst un pla de creixement ambiciós i necessiten recursos per dur-lo endavant, i reconèixer i acompanyar les empreses innovadores de recent creació amb més potencial de creixement. Aquests són els objectius dels Premis Emprenedor XXI, que enguany arriben a l’11a edició i que aquest proper dijous, dia 15 de febrer, faran públic el nom del guanyador de Balears, a escollir entre tres finalistes: Hotelinking, HiSun - Health Innovation Sun i Peter Diving.

Els Premis Emprenedor XXI són una iniciativa impulsada i organitzada pel grup la Caixa a través de Caixa Capital Risc i coatorgada pel Ministeri d’Economia, Indústria i Competitivitat, a través d’ENISA, Empresa Nacional d’Innovació. Des de l’any 2007, l’administració de la Comunitat Autònoma col·labora amb l’organització del Premi Emprenedor XXI a través de dos òrgans instrumentals, l’IDI (Institut d’Innovació Empresarial), que depèn de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria, i la Fundació Bit, que depèn de Vicepresidència i de la Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme.

Totes les empreses participants opten al premi a l’empresa amb més impacte a la seva Comunitat Autònoma, independentment del sector al qual pertanyen, i al premi a les empreses amb més potencial de creixement, que s’atorga a escala estatal, en els sectors de ciències de la vida, tecnologies de la informació, negocis digitals, tecnologies industrials i agroalimentari. Enguany s’han presentat a Balears un total de nou empreses, de les quals se n’han seleccionat cinc i tres han quedat finalistes. L’empresa guanyadora rebrà una dotació econòmica de 5.000 euros, accés gratuït al curs internacional Ignite Fast Track a la Universitat de Cambridge i accés preferent als vehicles d’inversió de Caixa Capital Risc i ENISA per a empreses en etapes inicials. Pel que fa a la convocatòria estatal, el premi serà de 25.000 € per a cadascuna de les cinc categories abans esmentades. A més, les cinc empreses guanyadores estatals (una per sector) i les deu finalistes estatals (dues per sector) tindran accés a un programa de creixement exponencial organitzat amb una escola de negocis de referència i la Singularity University2.

El lliurament dels premis tindrà lloc el proper dijous al CaixaForum Palma a les 12h. La presentadora i ponent de l’acte serà Silvia Leal, experta en e-lideratge i transformació digital, que parlarà sobre ‘Generació d’ecosistemes innovadors’. Ha estat seleccionada en el rànquing Top 100 Dones com una de les expertes més influents de l’Estat espanyol, és assessora de la Comissió Europea en temes d’emprenedoria digital i ha escrit els llibres E-renovarse o morir i Ingenio, sexo y pasión.

HiSun - Health Innovation Sun, el software que ajuda a prevenir el càncer de pell

Ser finalistes dels Premis Emprenedors XXI suposa per a HiSun - Health Innovation Sun “una gran satisfacció després de l’esforç realitzat durant els darrers anys, especialment tractant-se d’uns guardons de tant de prestigi. Rebre el premi significaria un impuls al projecte”, explica el CEO de HiSun, Pedro Martínez. Fins ara, l’empresa ha rebut reconeixements com ara el de Ferran Adrià en el programa de Fundació Telefónica i el títol d’invenció (patent) atorgat per la Oficina Espanyola de Patents i Marques. “Trobam que som molts el que emprenen però pocs els que rebem reconeixement i ajuda”, diu Martínez respecte de l’ecosistema d’emprenedoria a Balears.

HiSun, a banda de ser la marca de l’empresa, s’ha convertit en un nou concepte dins allò que s’anomena E-Health. Amb la col·laboració de l’Associació Espanyola Contra el Càncer (AECC) i la creació dels HiSun Point, l’empresa pretén acostar a la població conceptes de prevenció i conscienciació i l’assessorament previ en tot allò que fa referència a l’exposició solar i els seus efectes positius i negatius. L’estructura modular i avantguardista del HiSun Point els permet instal·lar els seus dispositius a gairebé qualsevol lloc: passejos marítims, places, pistes d’esquí i piscines, ja siguin d’hotels de grans cadenes o públics.

“Aprofitam el software creat per nosaltres mateixos i intentam integrar-hi la darrera tecnologia, perquè l’impacte social no va en contra de la rendibilitat empresarial”, argumenta Martínez. L’empresa valora molt el suport de l’AECC, formada per milers de socis i malalts, “perquè implica un reconeixement personal i moral; i per això volem continuar junts en el camí de la conscienciació i la prevenció”, afegeix el gerent de HiSun. Pel que fa al model de negoci, indica que esperen un creixement exponencial amb una línia de producció estable i la necessitat mundial (segons tots els informes de càncer de pell), que continuarà sent molt elevada en el futur. HiSun ofereix dues línies de productes per als ciutadans i turistes que visiten les Balears: la línia HiSun Touch, amb terminals de vending digitals que detecten el fototipus de pell de l’usuari i emeten un informe personalitzat, i la línia Health Point, que consisteix en punts d’informació sanitària per a la protecció de la pell i el sol. Més informació a www.hisunscreen.com

Hotelinking, l’eina que captura dades i les exporta automàticament

Ara fa dos anys es va començar a ‘construir’ Hotelinking. Els seus impulsors no podien imaginar llavors el gran creixement que després ha tingut el projecte. Fa menys d’un any tan sols eren tres persones i ara, en canvi, a l’equip ja hi ha 13 professionals i 6 inversors amb experiència. Hotelinking va guanyar el Premi Eureka 2016 de Palma Activa i aquell mateix any va ser seleccionada pel NYC Tech Day als Estats Units. Poder aconseguir el Premi Emprenedors XXI suposaria per a Hotelinking “un agradable reconeixement a l’esforç i la bona trajectòria d’un jove però ferm equip que pensam que apunta molt alt”, segons que explica el seu CEO, Daniel Alzina.

L’empresa ha aconseguit més de 300 hotels en molt poc temps. S’ha convertit en el software preferit del sector hoteler i, així, s’han reduït significativament les comissions que es paguen habitualment a agències en línia com Booking.com, Expedia o Hotels.com. Ara mateix, Hotelinking és una plataforma automatitzada de màrqueting directe i fidelització de clients per al sector hoteler. L’eina captura les dades i després les exporta automàticament, de manera que els hotels “augmenten la fidelització, la reputació i el branding”, diu Alzina.

Hotelinking s’ha proposat arribar als 15.000 hotels en un termini de cinc anys. “Per aconseguir-ho, el projecte ha d’internacionalitzar-se, cosa que ja hem començat a fer des de fa tres mesos entrant al mercat de França”, informa el CEO de l’empresa. A Espanya hi ha uns 15.000 hotels, i a tot el món, uns 800.000. “No tots són clients potencials per a nosaltres, els hotels d’una o dues estrelles no encaixen en el nostre perfil de client”, apunta Alzina. Hi ha altres empreses tecnològiques en el sector que ja han aconseguit el que ells pretenen, com ara Siteminder o ReviewPro. “Sabem com fer-ho, tenim l’equip adequat i la tecnologia necessària per poder créixer a tota velocitat. El nostre producte té una molt bona acollida en el mercat i pensam que hi ha espai per a 4 o 5 competidors més sense que es comprometin els nostres objectius. Esperam convertir-nos en l’eina més emprada pels hotels per fidelitzar els seus clients cap al canal directe, rendible i sense intermediaris”, conclou el CEO. Més informació a www.hotelinking.com.

Peter Diving, el busseig a l’abast de tothom

Peter Diving és un sistema de busseig patentat internacionalment que subministra aire des de la superfície a diversos bussejadors de manera simultània, fent les immersions més segures, fàcils i còmodes. Tenen centres oberts a Mallorca i Girona amb sistemes de comercialització a través de llicències d’explotació. L’empresa ha validat el seus equips a escala internacional en diferents tipus de busseig: terapèutic, científic, nàutic i recreatiu, col·laborant amb una vintena de centres de busseig recreatius de tot el món.
El CEO de Peter Diving, José Escaño, explica que l’experiència dels usuaris es “molt satisfactòria, ja que s’estalvien interminables i cars processos d’aprenentatge”. Peter Diving és a l’abast de tot tipus de bussejadors, amb experiència o sense, turistes, persones amb discapacitat, professionals, encarregats d’operacions de manteniment o d’emergència o propietaris d’embarcacions. “Hem vingut per quedar-nos. Ara tothom que prova el nostre sistema es treu els prejudicis del damunt i s’interessa pel busseig, i en moltes ocasions, d’aquí passen a cursos més avançats”, puntualitza Escaño. El 2014 i el 2016 Peter Diving ja va optar als Premis Emprenedor XXI i va obtenir una distinció a la quarta empresa balear “amb més potencial d’expansió internacional”. Més informació a www.peterdiving.com.

Etiquetes