Casado també acaricia assaltar el cel

Entre bambolines dels debats televisius, la veritable i més eficaç campanya és a les xarxes socials. És innegable que els debats tenen importància, però també que avorreixen. Casado, que ara també acaricia assaltar el cel -arribar a la Moncloa-, ha contractat el Messina Group perquè l’assessori. El grup el presideix Jim Messina, mànager de la campanya de reelecció d’Obama i assessor de Rajoy el 2016, però que Casado va ignorar el 28-A. Tres consultors ja són a Génova 13 i s’ocupen de segmentar audiències. I això què és? S’adquireixen dades a les xarxes i es despleguen juntament amb els sondejos, els trackings, els estudis qualitatius i les projeccions estadístiques. Els gurus del Messina Group busquen afinar certs passos ja fets pel PP amb anuncis a Facebook en què es demanava l’abstenció de votants del PSOE i Unides Podem. Dissabte el diari Financial Times, davant les pròximes eleccions al Regne Unit, editorialitzava: “La publicitat política en línia, amb una gran quantitat de dades polítiques, que són tresors, permet dirigir missatges molt específics. S’ha convertit en una de les eines més poderoses de l’arsenal electoral. L’abast de la desinformació i les mentides absolutes, i el fet que la publicitat sovint està fora de les regulacions aplicades a la ràdio, la televisió i la premsa, exigeixen una supervisió urgent”.