26/11/2012

El cas Pablo Herreros

2 min

Mediaset ha iniciat un camí perillós en intentar judicialitzar el cas La noria . La companyia que dirigeix el polèmic Vasile ha passat al contraatac denunciant a la justícia el bloguer Pablo Herreros, que havia promogut el boicot d'anunciants al programa, ja fa més d'un any. Li reclama danys i perjudicis i l'acusa d'extorquir les seves marques. Li demanen 4 milions d'euros i tres anys de presó. Recordem que l'èxit de la crida al boicot, que l'únic que demanava era una televisió més digna on no es pagués a imputats o delinqüents per acudir a un plató i més respecte a les famílies de les víctimes, va obligar Telecinco a fer canvis a la graella per evitar un efecte contagi. Van desaparèixer alguns programes i La noria es va convertir en El gran debate . De retruc, Antena 3 va blanquejar encara més la seva graella. Va ser un avís important; la televisió sense anunciants no és possible. Però com sempre passa en aquests casos, el suflé acaba baixant. L'efecte boicot va durar poc menys de dos mesos. Només dues dades: Coto Matamoros ha tornat a trepitjar un plató i Belén Esteban, en breu, tornarà al de Sálvame . No hase falta desir nada más , que deia aquell. Però per què Telecinco remou altre cop el cas? Només es pot entendre com un avís a navegants. "Criticar-nos no us sortirà de franc", sembla que ens vulguin dir. Però ha estat un error perquè a les xarxes socials s'ha produït l'anomenat efecte Streisand : Herreros ha rebut milers de suports en pocs dies. De fet, moltes més adhesions que el primer cop. I Telecinco torna a estar en el punt de mira. Ells solets s'han tornat a posar al centre de la polèmica. Caldrà estar atents a com evoluciona el cas però la cosa va per llarg. De moment una marca, Trivago, ha decidit no anunciar-se per pressió dels clients. O Telecinco retira la demanda, o estic convençut que la cosa anirà a més. I seria una llàstima.

stats