CRÍTICA TV

Unes formigues amb bona salut

Quan Pablo Motos i companyia van deixar Cuatro per fitxar per Antena 3 molts vam pensar que això era el final d'El hormiguero. El programa, en la seva última temporada a Cuatro, estava patint un lògic desgast en les xifres d'audiència i l'alt cost econòmic de cada entrega no li augurava un bon futur. Però la veritat és que el pas a la cadena de Planeta ha beneficiat les dues parts. D'una banda, El hormiguero ha aconseguit augmentar les seves xifres de Cuatro en tots els sentits i, de l'altra, Antena 3 disposa ara d'un programa potent a l'acces prime time i que també li rejoveneix l'audiència, dues de les grans mancances que havia tingut des de feia temps, i que li assegura un bon coixí per competir al prime time sense complexos. A més a més, El hormiguero ha aconseguit plantar cara amb solvència a les estrenes de Cuatro que pretenien substituir-lo, com Frikiliks o bé Las notícias de las 2, i sembla que ara mateix, a part de polèmiques decapitacions, gaudeix d'una salut de ferro. Estan consolidats i tenen un públic fidel.

Certament, que Antena 3 també hagi millorat les xifres de la seva franja de tarda també l'afavoreix, però per a mi resulta fonamental l'efecte il·lusió que ha generat el canvi de cadena. I això es nota i es transmet a l'audiència. La decidida aposta per estrelles adolescents -atenció al pollastre que es muntarà el dia 16 amb Justin Bieber al plató- fan la resta. I si a això hi afegim que Antena 3 també ha decidit eliminar certs continguts roses, convindrem que està deixant enrere l'etiqueta de cadena grisa i sembla que la depressió ha passat a Telecinco amb casos com el de La noria. Per cert, dissabte a la nit només 5 anunciants es van mantenir fidels al programa de Jordi González i el presentador català no va gosar fer cap comentari sobre la situació que està patint l'espai que presenta. Si el boicot dels anunciants continua, la nòria podria deixar de girar.