16/01/2012

Els indignats de la tele

2 min

L' Agrupació de Telespectadors i Radioients (ATR) ha insinuat als anunciants que deixin de publicitar-se a Sálvame , de Telecinco. En una nota de premsa van més enllà i recomanen a Telecinco que "reconsideri la seva graella perquè el risc de la teleporqueria, en ser tan barata de produir, no s'estengui a les altres televisions". Pateixen per un efecte contagi que a hores d'ara és difícil que es produeixi, per sort. Aquesta agrupació ressalta que de les 118 queixes que ha rebut Telecinco el 2011 per incompliment de l'horari protegit, 116 són per a Sálvame . Després dels atacs a La noria , del brutal boicot publicitari, que fins i tot han obligat Mediaset a canviar el format i a suprimir espais com Enemigos íntimos , aquesta notícia no és bona per a la cadena de Fuencarral. Malgrat la intensa campanya publicitària a favor de les marques protagonitzada per les cares més conegudes de la cadena, sembla que Telecinco no es pot treure de sobre la pressió d'una part de la societat tremendament crítica amb els seus continguts.

Perdre Sálvame seria un torpede a la línia de flotació de la cadena. El 2012 pot ser definitiu per veure si hi ha un canvi de rumb en un model que els ha donat audiència i uns beneficis enormes o bé si es mantenen en una línia que sembla que va camí d'esgotar-se. La sensació és que hi ha molts espectadors que ja han dit prou i que no pensen perdonar-ne ni una als nois de Vasile. I aquest és el pitjor enemic de Telecinco. Una massa molt crítica, amb una enorme capacitat de mobilització a les xarxes socials, incansable al desànim i disposada a fer caure un model que no tolera. I el canvi de rumb d'Antena 3 tampoc hi ajuda perquè ha deixat Telecinco com a únic exponent de la teleporqueria. S'han quedat ben sols i més fràgils que mai. I mentrestant, Jorge Javier Vázquez, aliè a la tempesta, ficant-se dins un vestit de la Pantoja i passejant-se pel plató amb tacons… Surrealista.

stats