16/05/2013

Vueling ultima la comanda d'avions més gran de l'aviació espanyola

2 min
Vueling és la primera operadora de l'aeroport del Prat, molt per davant de Ryanair i EasyJet.

Barcelona.El conseller delegat de Vueling, Alex Cruz, va comparèixer ahir davant dels mitjans de comunicació per primer cop des que International Airlines Group (IAG), el hòlding que agrupa Iberia i British Airways, va aconseguir el 90,5% del capital de l'aerolínia catalana a través d'una OPA.

El primer executiu va explicar que la companyia segueix endavant amb els seus plans de renovar completament la seva flota. De fet, Vueling fa 18 mesos que negocia amb els principals fabricants d'avions del món, la nord-americana Boeing i el consorci europeu Airbus. A aquestes dues companyies s'hi va sumar uns mesos més tard la canadenca Bombardier.

Vueling, que va deixar en suspens la comanda durant el període de l'OPA, encarregarà prop de 60 aeronaus -Cruz va dir que la xifra no és definitiva-, que a valor de mercat suposarien un contracte de 4.200 milions de dòlars (3.235 milions d'euros). Si es consumés, es tractaria de la comanda d'avions més important en la història de l'aviació espanyola.

El conseller delegat va afegir que preveu tancar l'operació abans de finals d'any, quan IAG hi hagi donat el seu vistiplau definitiu.

D'altra banda, Cruz va reivindicar les bondats de Vueling davant dels seus nous amos. Sobre la possibilitat que la companyia assumeixi gran quantitat de rutes que ara operen British i Iberia -tal com va avançar el Financial Times fa uns mesos-, Cruz va dir que no està en converses per fer cap traspàs d'aquestes característiques, però va llançar un missatge a IAG: "Vueling és capaç d'assumir un creixement ràpid en altres mercats, i aquesta és una de les coses que va comprar IAG".

Vols per separat

Cruz va descartar una fusió amb Iberia Express (l'altra low cost d'Iberia) i va dir que la prioritat de creixement de Vueling se situa a Barcelona i la resta d'Europa, no a Madrid.

El directiu és conscient que la companyia no pot créixer indefinidament al Prat amb l'actual estratègia de vols de radi curt i mitjà, però va avançar que la saturació no arribarà ni el 2014 ni el 2015. De moment, Vueling afegeix 36 noves rutes a la temporada d'estiu, i ofereix així 103 destins directes des de l'aeroport de Barcelona.

El conseller delegat de Vueling va apuntar que la companyia està en converses amb aerolínies asiàtiques per alimentar noves connexions intercontinentals a Barcelona que aquestes companyies puguin obrir, però no va concretar cap nom.

Sobre una possible pèrdua d'independència respecte a IAG, Cruz va dir que "seria il·lús" dir que res canviarà, però va afegir que de moment el grup no n'ha donat cap mostra.

stats