LA LLAMBREGADA

I no els constava cap incidència...

Dijous, 28 de maig (però podria ser qualsevol altre dia). Són les set del matí i poso la ràdio. M’aturo a can Basté, a RAC1. Informen d’un nou “problema” a Rodalies. Mentre escolto que no hi ha servei entre Girona i Caldes i que, per tant, dues línies de Renfe s’han quedat més mudes que Monago després de les eleccions, imagino els escribes de Rajoy I, àlies l’Impertorbable del Titanic, preparant-li a corre-cuita un informe amb el minut de retard d’un tren dels FGC i que un metro de Barcelona s’ha aturat 2 cm més enllà d’on tocava. 7.22 h del dijous 28 de maig del 2015. El subdirector del programa, Jofre Llombart, diu: “Fa uns minuts us parlàvem d’una incidència a Renfe. Vegem com estan les coses. Connectem amb TransMet”. I entra en antena el servei anomenat TransMet, que cada dia informa per telèfon 31 emissores de ràdio de la situació del transport públic. I diu: “Doncs de moment no tenim comunicació de cap incidència, no només a Rodalies sinó tampoc al metro, autobusos, tramvies i FGC. No hi ha cap incidència, com dèiem, segons indiquen els diferents operadors”. SEN-SA-CI-O-NAL! O sigui, un servei dedicat a informar de la situació del transport públic entra just després de ser informats que hi ha una incidència al transport públic i aquest servei d’informació del transport públic ens diu que no passa res al transport públic. Em punxen i no em treuen sang! Sí, la culpa és de qui no informa el servei d’informació, però si el servei d’informació no informa perquè no té la informació, ¿quin sentit té un servei d’informació desinformat a l’altura del servei de Renfe?