Balears 15/09/2014

El Govern, el mal de l'educació

i
Jaume Perelló
1 min

Hi ha qüestions ideològiques amb les quals es pot estar d'acord o no. Per exemple, que hi ha massa hores lectives fetes en català a les escoles. Però el que no té cap defensa pedagògica ni de cap casta és que, per llevar-ne, mestres i alumnes hagin de fer ciències en anglès quan ni uns ni altres hi estan preparats. Que un Govern defensi aquest model com l'instrument per acabar amb el fracàs escolar és, evidentment, una presa de pèl. Però encara més greu és que, al final del primer curs en què s'implanta un nou sistema, el mateix equip de la Conselleria d'Educació que l'havia presentat com la solució als mals de l'ensenyament ara es conforma que no afegeixi al banyat. I, clar, lamentablement hi afegeix, i molt. Primer, perquè no s'aprèn més anglès i s'han hagut d'abaixar els continguts de les matèries que es fan en la llengua de Shakespeare. Segon, perquè es pretén implantar un model sense que els que l'han de posar en marxa se'l creguin. I tercer, perquè el Govern ha demostrat que no és de fiar. El va defensar com la solució de tots els mals i l'únic que ha fet ha estat crear problemes allà on no n'hi havia i atiar un conflicte ara com ara sense solució possible. Les frases de Guillem Estarellas assegurant que els qui no fan vaga donen suport al seu model quedaran com a exemple d'un Govern cec i sord, que és el principal mal que té ara mateix l'educació. I així és impossible no ja millorar-la, sinó evitar el seu major deteriorament.

stats