image-alt

PEU AL FERRO

JOSEP LLUÍS MERLOS

Massa oques a ferrar

Interlagos és un lloc amb molta història, una de les catedrals mundials de l’esport. Tot i que l’han remodelat una mica, impacta com ho feien altres circuits com Zolder, Indianàpolis, el Jarama i Suzuka....

Cupra Ateca: comença l’aventura més sofisticada de Seat

Tot i que el segment dels SUV és el que està obtenint un volum de vendes més elevat a la majoria de mercats, encara hi ha una part important de compradors que no acaben d’estar del tot convençuts de les...

Land Rover celebra la festa dels 70 anys

Més de cinc mil persones i més de set-centes unitats de cotxes de la marca Land Rover han celebrat recentment el setantè aniversari de la firma britànica en una de les concentracions d’usuaris d’aquests...

L’illa on els morts conviuen amb els vius

Des de l’aeroport de Makassar, la capital de l’illa indonèsia de Cèlebes -arrasada a finals de setembre per un potent terratrèmol i un posterior tsunami-, fins a Rantepao, al cor de la regió Tana Toraja, hi...

Hamilton s’endú la segona ‘maneta’ del dia

Mai oblidaré quan vaig conèixer Fangio. Jo era un adolescent que havia aconseguit una entrevista al seu hotel. Em va obrir la porta de l’habitació un avi que anava amb samarreta imperi i calçotets, i que...

Museu de carrosses fúnebres, l’últim viatge és sobre rodes

V isitar un cementiri per descobrir-hi els tresors artístics que s’hi amaguen pot ser una bona proposta, i a Catalunya n’hi ha uns quants amb diverses mostres d’art funerari interessants que ho mereixen. A...

Audi Q8: la vuitena dimensió

Cada vegada hi ha més vehicles de la tipologia SUV. Els fabricants són conscients del que vol el mercat, i per no desaprofitar ni una engruna de les vendes fan models de tota mena per cobrir els diferents...

‘Improvisació’ rima amb ‘emoció’

La pluja és un element que acostuma a aportar emoció a les curses de F1. Ahir, però, no va caure ni una gota d’aigua al circuit d’Austin, i tot i això el desenllaç final del Gran Premi dels Estats Units va...

¿On és el límit de Marc Márquez?

Es veia a venir. Que Marc Márquez guanyaria el títol de MotoGP del 2018 era una evidència de tal dimensió que només era qüestió d’endevinar el moment que ho faria. I el català ha fet fàcils els pronòstics,...

Montesa Cota: cinc dècades ‘non-stop’ sense peus

No hi ha un consens clar sobre l’indret on va néixer el trial. N’hi ha que diuen que va ser a Bèlgica, però hi ha proves que acrediten que el 1909 a Anglaterra ja es va fer una competició consistent a...

Ana Carrasco: “Sabia que una dona podia guanyar si s’ho proposava”

El mateix dia que Alejandro Valverde es proclamava campió mundial de ciclisme a Innsbruck, Ana Carrasco es convertia en la primera dona de la història capaç de guanyar un campionat mundial de motociclisme...

BMW M5 Vs. Mercedes AMG GT R: la foguera de les vanitats

Per a un model nou d’automòbil no hi ha millor aparador ni pantalla més mediàtica que la plataforma que suposa el món de la competició, i especialment el dels Grans Premis. A Mercedes i a BMW sempre ho han...

Hamilton, un pianista virtuós

L’any 1924 el cinema expressionista alemany va portar-nos una pel·lícula que es deia Les mans d’Orlac. Anys després hi va haver versions noves d’aquest film; la més famosa va ser la protagonitzada per...

Touareg: la màxima expressió del SUV

Per parlar (i escriure) de cotxes es pot fer de dues maneres. Una: d’oïda, com aquell qui sent repicar campanes però ben bé no sap on; i l’altra: amb la partitura i tots els instruments -no només el violí-...

L’enterrament de la sardina

Que no, que no era ahir, sinó d’aquí uns mesos. Que algú els hauria de dir que per a l’enterrament de la sardina encara falten dies! Però és que veient les cares que tots plegats feien a Sotxi semblava que...

Ford Focus: alternativa als compactes convencionals

Des que Ford va treure al mercat el Focus fins avui ja han passat vint anys i tres generacions d’un dels models compactes de més èxit de la marca de l’oval. En aquestes dues dècades hem vist tota mena de...

Seat Tarraco: ben carregat, però sense folre ni manilles

Ja no preteníem que sonés el pasdoble Amparito Roca, tan tradicional de les festes de Santa Tecla, que justament se celebren aquesta setmana. Però, home, ja que érem a Tarragona, al cor de la ciutat, a la...

Per fer de comptable s’ha de saber comptar

Tothom s’esperava que els Red Bull RB14 lluïssin a Singapur, un escenari que s’ajusta com un guant a les característiques del cotxe dissenyat per Adrian Newey, que és el que té la distància entre eixos més...

Escúters Niu: l'electromobilitat intel·ligent

La historia de Niu és curiosa. No es volen definir com una marca d’escúters, ni tan sols com un fabricant de motos. Es presenten com una “empresa tecnològica”, i diuen que volen ser l’Apple dels vehicles de...

Els objectius de les marques per als elèctrics

Abans del 2020 els fabricants hauran d’ajustar els nivells d’emissions dels seus cotxes als 95 g de CO 2. Si no ho fan hauran de pagar multes molt fortes i retirar models del mercat. Els elèctrics seran...

Dues tasses de ‘hammer time’, i no una

Aquest any, tampoc. Els aficionats de Ferrari s’esperaven un dia de glòria a la Pista Màgica, sobretot després que haguessin monopolitzat la primera línia de sortida als entrenaments de dissabte. A Monza,...

Els elèctrics comencen a ser una alternativa als cotxes de sempre

Avui entra en vigor la nova normativa europea que regula el consum i les emissions contaminants dels cotxes, el WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). Aquest protocol ha nascut com a...

Renault Dauphine: el cotxe de les vídues

La crítica va ser ferotge amb aquest cotxe. Del substitut del Renault 4 deien que era molt perillós perquè, com que duia el motor i la transmissió al darrere, tenia una estabilitat molt precària i era el...

Citroën GS: un cotxe avançat al seu temps

El Citroën GS era capaç d’anar amb només tres rodes… si convenia. Això era possible gràcies al seu sofisticat i revolucionari sistema de suspensió hidroneumàtica que, a més de millorar l’eficàcia dels frens...

Seat Panda: l’èxit de la simplicitat

El seu eslògan comercial era: “Amic per a tot”. Però -probablement- no hi ha hagut cap exercici publicitari més favorable a la història d’aquest cotxe que la cançó dels Estopa La raja de tu falda... I això...

Volkswagen Transporter: l’altra planxa dels surfistes

En deien la furgoneta dels hippies, i de fet encara molta gent la continua anomenant així, ignorant la seva denominació oficial: Volkswagen Transporter, tot i que en alguns indrets també la coneixen com a...

Simca 1200: una història injusta

El Simca 1200 va ser un cotxe molt millor que la imatge que va saber transmetre al públic en general. El van presentar el 1967 i pocs mesos després ja el començaven a produir a la fàbrica Barreiros, a...

L’obra mai serà bona si l’escenari no acompanya

El circuit de Spa-Francorchamps és un dels més llegendaris del motor. Tradicionalment hi hem vist grans curses. No va ser el cas de la d’ahir, que va guanyar de manera merescuda Sebastian Vettel. El ritme...

Seat 1200 Sport: un cotxe català amb nom de pirata

Seat ja havia fet un esportiu de dues portes força trencador anys abans amb la creació del 850 Coupé, que partia d’un projecte de Fiat. Però el primer coupé purament nacional que es va fabricar aquí...

Renault 8: un autèntic auto ‘de carreres’

El Dauphine, una versió millorada del Renault 4, s’havia quedat enrere. Convenia millorar-lo i el 1962 va arribar el Renault 8, un dels cotxes més importants de la història de la marca francesa... sobretot...

< Anterior | 1 | 2 | 3 | 4 | ... | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | Següent >