28/05/2018

Ahir no va importar la marca de les sabates

2 min
Ricciardo, bevent de la seva bota per celebrar el triomf a Mònaco

Mònaco, el gran premi del glamur i del que sembla més previsible. Les sis primeres posicions de la cursa van quedar decidides dissabte, en un circuit on avançar és gairebé impossible. La pole de Daniel Ricciardo va suposar el 80% de la seva victòria d’ahir. Esclar que el 20% restant és el més difícil. No perdre la concentració quan vas el primer tota l’estona, no cometre cap errada en la conducció (i encara més si apareixen alertes d’un funcionament erroni del cotxe, com va passar) és una feina feixuga quan corres a tota pastilla entre els murs sense misericòrdia del Principat.

Aquesta cursa n’hi devia una de grossa a l’australià, que al 2016 ja mereixia endur-se-la si no fos per l’errada a l’aturada a boxs que aleshores va cometre el seu equip. Guanyar aquesta prova amb tant de prestigi només és a l’abast dels més grans. Que Ricciardo és un bon pilot ja ho sabíem abans de rebre aquesta certificació que l’homologa oficialment com un crac.

Però ens n’alegrem sobretot per ell. Que un noi del carrer com el Daniel guanyi al paradís dels tibats és particularment refrescant. No va ser una sabata Tom Ford, ni una Testoni, ni una Louis Vuitton ni una de signada per Stefano Bemer: la sabata d’on va beure el xampany que li va abocar Lewis Hamilton era Puma, la marca dels botins de pilotar del seu equip.

El shoey, el ritual de beure d’una sabata, va tornar a aparèixer. Al lloc on més els grinyolen aquesta mena de demostracions. Bé. És bo poder sacsejar la monarquia, i encara més que no et fiquin a la presó per fer-ho. Curiosa la cara que feia Albert de Mònaco mentre Adrian Newey es pinçava el nas per fer-ne un glop i celebrar la victòria del seu cotxe... en l’únic circuit on diuen que la capacitat del pilot està per damunt de les prestacions de la màquina.

Aquest èxit dona més valor a la cotització de Ricciardo. Tant si segueix a Red Bull l’any vinent com si decideix canviar d’aires, com apunten alguns. N’hi ha que diuen que per anar a Mercedes, i d’altres que per desembarcar a Ferrari. ¿I si finalment no es mou de la formació de Milton Keynes? Tant parlar de Verstappen, però qui els aporta més aquest any és l’australià. Si el volen retenir s’hauran de gratar la butxaca. Només Sainz en celebraria la marxa.

stats