03/09/2012

Alonso també treballa per la nostra seguretat

2 min
El pilot de Ferrari Fernando Alonso al seu box.

Pocs dies abans del GP de Bèlgica, la Federació Internacional d'Automobilisme ha anunciat la intenció d'organitzar en un futur relativament immediat un campionat per a monoplaces elèctrics. Li diran Fórmula E, començarà amb curses d'exhibició l'any vinent i els cotxes s'assemblaran als actuals F-1. Al capdavant de l'empresa que gestionarà aquesta iniciativa hi ha Alejandro Agag, conegut per la seva habilitat en el món dels negocis i perquè és el gendre de José María Aznar. A Agag, extremadament llest en l'aprofitament de totes les oportunitats per fer calés, li descobrim ara també una sensibilitat cap a l'ecologia que ignoràvem. Ho celebrem. Sempre és d'agrair la incorporació, suposem que de bona fe, de tots els que vulguin treballar per millorar la qualitat de l'aire que respirem, més enllà dels diners que en vulguin treure.

Tant de bo que tota la tecnologia que descobreixin amb aquesta iniciativa la puguin aplicar després els fabricants en la producció de cotxes de sèrie, com ha passat històricament en el món de la competició. De fet, molts dels accessoris que portem als nostres cotxes, i que serveixen per fer-nos una conducció més segura i més còmoda, han estat provats abans a les curses.

El F-1 són molt segurs. Ho vam veure ahir amb l'accident que va tenir Alonso. L'arc de seguretat del Ferrari va impedir que els cotxes de Grosjean i Hamilton, que van passar molt arran del cap de l'asturià, li provoquessin lesions al cap que podrien haver estat molt greus.

A la GP2, en canvi, hi va haver diversos accidents amb lesions cervicals greus per als pilots. Els monoplaces d'aquesta categoria no ofereixen tanta protecció. Deu ser que la integritat dels pilots menys famosos no és tan important.

De tota manera, a la FIA treballen perquè les curses no siguin un circ romà. Ahir el cotxe medicalitzat va trigar 32 segons a arribar al lloc on havien xocat contra Alonso. Tant de bo aquesta eficiència també passés a les carreteres catalanes, en què han mort tants joves aquest estiu.

stats