Publicitat
Publicitat

PEU AL FERRO

Hamilton i Ferrari treuen de polleguera Rosberg i Vettel

Nico Rosberg va obtenir ahir una victòria agredolça a Spa. Sabia que a Bèlgica no podia guanyar el campionat, però sí perdre’l. Sortia des de la pole position, mentre que el seu company i màxim rival ho feia des del penúltim lloc de la graella.

L’oportunitat de neutralitzar una part important dels punts que li treia Hamilton era massa bona per deixar-la escapar. L’anglès s’havia plantejat com a màxim objectiu arribar fins a la sisena posició de la cursa, en un sincer exercici de realisme.

L’alemany va fer bé la feina. Tot perfecte, des de la sortida fins a l’arribada cap a un èxit que pot acabar tenint gust amargant. A la F-1 els pilots no depenen només d’ells mateixos i dels seus cotxes, ja que hi ha molts altres factors que no poden controlar, com l’accident que va tenir Magnussen. L’ensurt del de Renault va possibilitar que Hamilton aprofités les circumstàncies per remuntar fins al podi, cosa que va llimar l’efecte de la victòria de Rosberg en la classificació del campionat de pilots.

Per això la celebració del guanyador, ahir, va ser més aviat continguda, tot i que era la vintena victòria del seu palmarès, tantes com les de Hakkinen o Räikkönen, que, com ell, tenen sang finlandesa a les venes… Però que es diferencien per haver sigut capaços de proclamar-se campions del món.

A Rosberg no li valdrà de res deprimir-se per la remuntada que va fer Hamilton, ni atabalar-se. Aquest és un esport en què cal tenir el cap fred.

La massiva popularització de la F-1 fa que tothom, només faltaria, tingui la seva opinió de cada avançament. Ahir la maniobra de Verstappen al primer revolt va provocar molt enrenou a les xarxes, on tothom hi diu la seva. Una anàlisi profunda de les imatges de l’acció ensenya que és Vettel qui pica primer. La carambola que afecta Räikkönen no és sinó la demostració que el rendiment del Ferrari està descentrant tant el tetracampió que li fa cometre unes errades que mai li havíem vist quan era a Red Bull.

Hi ha una estadística que diu que qui surt com a líder del Mundial després de Spa s’ha acabat emportant el títol en sis de les deu últimes edicions del mundial. Encara queden vuit curses perquè s’acabi la temporada, però les circumstàncies aplanen el camí de Hamilton cap al seu quart campionat a cada quilòmetre que fa. Atabalar-se no serveix per a res.

Històries de superació esportiva