13/05/2013

L'últim GP d'Espanya a Catalunya?

2 min

Sempre s'ha dit que el Circuit de Catalunya és una pista laboratori. Té de tot: revolts ràpids, lents, rectes de màxima velocitat, un asfalt molt exigent... Tant és així que, tradicionalment, si un cotxe va bé a Montmeló va bé a tot arreu.

Si això és així, ja li poden donar el títol a Alonso, perquè el funcionament dels Ferrari va ser inqüestionable. Però això no és així. L'any passat els Red Bull també van patir, encara que no tant per quedar a 38 segons del guanyador. L'equip de Vettel no és una escuderia. És una empresa. I sap que un dia toca perdre i l'altre toca guanyar. Era evident que la inversió per a aquesta prova els podia sortir poc rendible, com ha passat. Però tenen present que ja arribaran circuits més favorables. Ho veurem.

Tot i la passejada imperial d'Alonso, els cotxes d'Adrian Newey segueixen sent els favorits. Està clar que caldrà lluitar fins a l'últim moment, perquè Ferrari, i sobretot Alonso, és un opositor molt sòlid. La d'ahir va ser una cursa magníficament resolta per tots els integrants de l'Scuderia. Des d'Alonso fins al mecànic que escombra. Mantenir aquesta cohesió serà la clau perquè l'equip anglès no torni a repetir l'èxit dels últims anys.

L'espectacle de la F-1 ens deixa l'evidència de la qualitat d'Alonso, probablement el millor pilot de la graella. I també l'excés de mostres d'espanyolisme innecessari. I no pas del pilot, que, només faltaria, té tot el dret a lluir la bandera que més s'estimi. Si l'any vinent no hi ha F-1 a Catalunya, l'organització d'aquesta cursa hauria de canviar-li el nom. L'amenaça de l'alternança no deixa de ser l'habitual joc d'interessos que agrada a Ecclestone. De moment, però, avui ja comencen a vendre les entrades per a l'any vinent. O, si més no, això és el que diu la propaganda oficial del Circuit.

stats