OPINIÓ
Misc 07/10/2013

No hi havia ningú per xiular Vettel, ni per aplaudir-lo

i
Josep Lluís Merlos
2 min

La cursa de Yeongam es va córrer sota l'amenaça del tifó Fitow , que finalment no va fer acte de presència, i embolcallada pel rumor d'una possible tornada de Rubens Barrichello a la competició.

Tot i que darrere Vettel la prova va aportar moments molt interessants, potser hauria estat bé que una tempesta tropical hagués descarregat amb força per tal d'aigualir la densa superioritat de l'alemany. Esclar que, per tifó, Sebastian: vuit victòries enguany, les quatre últimes consecutives. Un huracà que bufa les veles del Red Bull camí d'un quart títol que podria arribar diumenge.

A Corea, ni tamborinada ni Rubinho. La F1 necessita uns canvis que no passen per ressuscitar dels museus els herois del passat. El brasiler és un bon jan, va ser un pilot molt bo, i la seva experiència no es pot discutir. Però, si finalment hagués tornat -com va desmentir ahir Monisha Kalternborn, la mestressa de Sauber-, què podrien pensar les desenes de joves que es preparen en les categories de promoció esperant que es generi algun forat a la graella de la F1? Un fenomen que passa molt de tant en tant, com els tifons, o com apareixen els multicampions mundials com ara Vettel.

Diuen que Barrichello pot aportar un sac de reals a l'escuderia que el vulgui acollir. Això, ara que hi ha molts equips que les passen magres, pot ser molt important. I és també el que explica que, tret dels pilots que acostumen a quedar al davant, el nivell de pilotatge de la F1 actual sigui més aviat discret per la profusió de pilots -joves la majoria, això sí- que s'han col·locat més per la força dels diners que duien que no pas per mèrits esportius.

Les primeres línies de les graelles estan ocupades per autèntics cracs, però els habitants de les últimes semblen més genis de les finances que del volant.

D'aquí que celebrem molts resultats com el quart lloc que va fer ahir Hulkenberg, un pilot amb unes mans magnífiques que reclamen un cotxe millor que el que porta. Aquest sí que és el perfil que necessita l'obligada refundació de la F1.

stats