EMPRENEM
Misc 22/09/2013

A quilo

i
Josep Maria Galí
2 min

Aquest estiu vaig descobrir que al Mercadona venen iogurts d'un quilo, del tipus grec. Com a Grècia, com a tants indrets. Costaven 2 euros, un preu que feia patxoca i ganes de tastar. En vam comprar un parell, i la veritat és que eren ben bons. Una caixera de la botiga de l'Escala em va dir que una senyora se n'havia endut 12 unitats i que, literalment, cada dia volaven i abans del migdia ja no en quedava cap. Se'm va ocórrer comparar el seu preu amb el d'una marca coneguda com Danone, i em vaig adonar que el cost per quilo era de més del doble. 4 unitats de 115 grams de iogurt grec Danone costen 2 euros.

Barrejar

Després d'observar com es consumia el format individual i el format de quilo, la meva conclusió provisional és que el format de quilo dóna més de si que 8 o 9 de 115 grams. Vaig observar que si bé alguna vegada algú es posava més de 115 grams al bol, la tònica habitual era servir-se un parell o tres de cullerades soperes de iogurt, i barrejar-ho amb fruita seca, melmelada o algun cereal. En el format individual estàs obligat a consumir la dosi, ningú guarda una resta de iogurt de 115 grams a la nevera. En el de quilo, probablement el nombre de serveis depassa els 8 o 9. Tema a verificar quantitativament!

Família

És molt probable que les grans marques de iogurts s'hagin fet aquesta reflexió i coincideixin amb les meves observacions: que no és negoci treure formats de quilo. I ha de ser un distribuïdor el que, pensant en els interessos de les famílies, treu un format que ens beneficia a nosaltres, i no a les butxaques de les multinacionals. Per això Mercadona és la primera empresa de distribució a Espanya. Perquè s'ha guanyat la fama de defensar les famílies i no les multinacionals de l'alimentació. Danone: menys polítiques de responsabilitat social corporativa i més pensar en nosaltres, sisplau!

stats