image-alt

LA SECCIÓ

LAURA SERRA

Carrie deixa anar la seva fúria al Teatre Gaudí

El Teatre Gaudí es tenyirà de sang. Carrie, l’adolescent amb poder telecinètic que va imaginar Stephen King en la primera novel·la que va publicar el 1974 i que el va llançar a la fama, pren cos en un...

Sílvia Marsó: “Vaig renunciar a ser milionària per ser actriu”

Sílvia Marsó (Barcelona, 1963) torna als nostres escenaris després de quatre anys, i per primera vegada parlarà en català. L’actriu produeix i protagonitza el musical 24 hores de la vida d’una dona, a...

Ni blancs ni negres, grisos

La tendència a imposar la literalitat en la cultura posa els pèls de punta als defensors a ultrança de la llibertat creativa. El problema és que hi ha la temptació de posar al mateix sac que es processi...

Totes les formes de la filosofia

Quan l’èxit de la Biennal de Pensament de Barcelona Ciutat Oberta encara està calent, apareixen al calendari dues noves cites imprescindibles per als amants de la filosofia que se situa a peu de carrer: la...

Joan Obiols, el psiquiatre que va unir ciència i humanisme

Es necessitaria un museu gegant per exposar tot l’arxiu del doctor Joan Obiols Vié (1918-1980). La vida d’aquest psiquiatre va transcórrer en paral·lel a la generació de la segona avantguarda i el seu afany...

“La maternitat ja no és perfecta des que la narrem les dones”

La Reina Gené rep la trucada que qualsevol mare voldria no respondre mai. El seu fill de 17 anys s’ha intentat suïcidar mentre ella està de viatge de feina a Bucarest, on s’ha emportat l’amant. A sobre,...

Quin teatre públic volem?

La crisi del Teatre Lliure ha posat sota els focus diverses problemàtiques que existien de manera latent en el sector teatral i alhora ha fet aflorar noves sensibilitats i reivindicacions socials. Com que...

Maria Arnal i Marcel Bagés tanquen un any “bestial” amb la seva gent

L’últim any i mig de Maria Arnal i Marcel Bagés ha sigut una bogeria: “Jo a casa hi estic tres dies a la setmana”, diu ella. Només com a exemple: la setmana passada van passar per Sant Sebastià, Madrid i...

Ruta peripatètica a la recerca de l’amor

“En què penseu quan penseu en l’amor?”, pregunta la guia d’entrada. Uns segons de timidesa i cares de dubte. “En la fraternitat, que és un amor més sublim que l’enamorament o la passió”, respon un senyor...

Chris Carnie: “Fent un bé a la societat, fas un bé a la teva empresa”

Chris Carnie sorprèn d’entrada pel seu bon català. Se’n va anar d’Anglaterra per donar als seus fills l’experiència de viure a l’estranger i la família es va enamorar del Montseny. Fa 20 anys que viu a Sant...

La veu femenina domina als premis Planeta

El dia abans de l’entrega del premi Planeta els periodistes han de jugar a llegir entre línies els possibles premiats a partir dels deu títols finalistes, la majoria sota pseudònim. En un any de rècord de...

Una ‘Traviata’ en versió teatral

Benjamin Lazar és un dels joves prodigis de l’escena francesa. Des que fa gairebé quinze anys va posar en escena l’òpera-ballet El burgès gentilhome amb gran èxit, aquest actor, director, cantant líric i...

‘Tebas Land’, la millor obra per descobrir Sergio Blanco

¿Qui és aquest Sergio Blanco que el Teatre Nacional de Catalunya (TNC) ha programat amb tant d’entusiasme aquesta temporada? Per als més teatrers, el nom d’aquest autor francouruguaià (que escriu en...

Jan Lauwers: “El #MeToo ja ha canviat el món de les arts escèniques”

El festival Temporada Alta inaugura avui la 27a edició recuperant una fita del teatre europeu des que es va estrenar el 2004 Isabella’s room. Jan Lauwers (Anvers, 1957), un dels noms internacionals més...

Josep Maria Pou, no et tallis

La casualitat ha enxampat Josep Maria Pou a les Canàries just el dia que celebrava 50 anys de carrera. Té una memòria tan prodigiosa que recorda exactament el dia i el lloc d’aquell Marat-Sade que dirigia...

El MNAC posa la primera pedra de la col·lecció d’art de postguerra

Amb un pressupost una mica menys escarransit que fa tres i quatre anys, el Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) encara el nou curs amb una mirada “positiva” i consolidant la línia del director Pepe...

El circ encomana la dansa de Thomas Noone al Mercat

El coreògraf Thomas Noone tenia ganes d’aproximar més la dansa al públic. Però de forma literal: que els espectadors veiessin de prop que el moviment dels ballarins no és ni robòtic ni un plaer estètic...

Joan Rusiñol: “Els ideals no poden ser absoluts”

Què passa quan un dirigent terrorista surt de la presó després d’haver-hi passat 30 anys per haver comès diversos atemptats? Joan Rusiñol (Tona, 1979) aborda en el seu debut en la dramatúrgia un tema que...

‘Maremar’, el nou ‘Antaviana’ de Dagoll Dagom?

L’èxit d’ Antaviana (1978), l’espectacle que va suposar l’inici de Dagoll Dagom com a companyia de musicals, no era previsible. Al contrari. Després de la desbandada dels integrants inicials de la companyia...

La inestabilitat política fa tremolar el teatre

No per previsible la patacada és menys sonora: el sector teatral ha perdut en l’últim any 187.000 espectadors i 6 milions d’euros de recaptació. Segons les xifres que recull l’Associació d’Empreses de...

Any de transició al Lliure

Hi havia expectació per veure com resolia el ple del patronat del Teatre Lliure la crisi derivada de la dimissió del director Lluís Pasqual fa dues setmanes. N’hi havia fins i tot dins del mateix patronat,...

La CND s’examina al Liceu amb ‘Don Quixot’

Quan el ballarí estrella de l’Òpera de París, José Carlos Martínez, va assumir l’any 2011 la direcció artística de la la Compañía Nacional de Danza (CND) tenia clar que volia obrir-la de nou al repertori...

#SerActriuNoHaDeSer

Entenc que hi deu haver a qui això del feminisme ja se li està fent llarg. Doncs que agafi cadira. Si el #MeToo va fer caure empresaris, directors, actors, arquitectes, escriptors, etcètera -tots ells...

Shirley Valentine, una mestressa de casa que sega cadenes

Mercè Aránega va descobrir Shirley Valentine fa 29 anys en una representació a Buenos Aires. L’obra de Willy Russell (autor també de Germans de sang i Educant la Rita ) s’havia estrenat amb èxit a Londres...

Escenes d’una guerra que no es pot mirar

L’atemptat del 17 d’agost a Barcelona va propulsar l’obra de Michel Azama Croades del calaix dels textos que es podrien fer al de textos que s’han de fer amb urgència. El professor de l’Institut del Teatre...

Les relacions sense censura d’una gran seductora a l’Alemanya de postguerra

Si la mare d’Angelika Schrobsdorff (Friburg, 1927 - Berlín, 2016) no era una mare com les altres, queda clar que els testos s’assemblen a les olles. Perquè la història de la filla encara és menys corrent....

El flamenc no és (només) per a guiris

A les 6 de la tarda d’un divendres ja hi ha una trentena de comensals que sopen tapes d’autor i plats d’un bufet de cassola, i fins i tot veig passar alguna paella. El menjador d’aire andalusí serveix...

Marcos Morau, l’inventor d’un nou llenguatge coreogràfic

És difícil seguir el ritme de producció de La Veronal, la companyia que va fundar a Barcelona un col·lectiu d’artistes capitanejats per Marcos Morau (Otinyent, 1982) l’any 2005. El 2013, quan tenia tot just...

Josep Maria Miró,un nou impuls al teatre català

En aquest moment Josep Maria Miró (Vic, 1977) té en cartell El principi d’Arquimedes a Costa Rica i Nerium Park a Colòmbia, Buenos Aires i, des d’ahir, al Brasil. En els últims dos anys sempre hi ha hagut...

Les nostres evasions de cada dia

El viatge comença dins del llit, “fent estoneta” al costat del fill que necessita refugi mentre no li arriba la son. Acaba, moltes braçades després, en una piscina, a mar obert, en una llibreria o en una...

< Anterior | 1 | 2 | 3 | 4 | ... | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | Següent >