Publicitat
Publicitat

TRANSMÈDIA

Les grans cites de la cultura digital s’agrupen al Digital Juny

Fins a dotze cites -congressos, jornades, festivals o premis- s’agrupen a partir d’aquest any sota un nou paraigua, el Digital Juny. És una marca que concentra al llarg d’aquest mes iniciatives que ja se celebraven a Barcelona centrades en el món digital, la innovació i la tecnologia. L’objectiu és crear un marc de referència per articular el sector dins del país i alhora inventar un segell per vendre al món, de la mateixa manera que als anys 90 es va fer amb el disseny Barcelona. El referent és, als Estats Units, el festival South by Southwest, un certamen que engloba festivals de diferents disciplines i que tot sovint poden compartir públics. El Digital Juny, però, no és un festival, sinó que està pensat per a un públic professional i especialitzat.

El tret de sortida serà el mercat de projectes d’animació Cartoon 360. Sota aquest paraigua s’hi englobaran, per ordre: la fira de videoart Loop; el festival de cinema online Atlàntida Film Fest; la trobada de professionals dels efectes especials B’ARS; la jornada de reflexió èTIC; el congrés transmèdia paral·lel al festival musical del Sónar+D; la convenció Cine Europe, on es presenten noves tecnologies, productes i films; la fira del videojoc Gamelab, els premisindies Burguer Awards, i el laboratori de projectes Learn Do Share. Tots junts van sumar, l’any passat, 219.575 espectadors. En un futur es podria crear un abonament conjunt.

La conselleria de Cultura va crear l’àrea de videojocs i cultura digital el 2013 i l’any següent va crear el primer pla de Cultura Digital per millorar la competitivitat de les empreses del sector i arrossegar cap a les noves tecnologies els sectors tradicionals. L’àrea dedica 746.500 euros en ajudes als participants al Digital Juny i 2,5 milions més en forma de préstecs reintegrables per a empreses digitals.

Els llibres que ens fan grans