Publicitat
Publicitat

PALMA

Un centenar dels busos de l’EMT supera els 14 anys d’antiguitat

El regidor de Mobilitat adverteix del perill i els costs de no renovar la flota

Un centenar dels 173 autobusos de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) supera els 14 anys d’antiguitat, un temps en circulació molt per damunt dels 10 anys que es consideren com el màxim aconsellable perquè aquest tipus de vehicles ofereixin un servei públic. La xifra ha estat aportada en comissió municipal pel regidor de Mobilitat i responsable de l’empresa municipal, Joan Ferrer (PSIB), per advertir del perill i els costs que suposarien que l’Ajuntament continuàs sense procedir a la renovació de la flota.

El fort envelliment dels autobusos municipals de Palma, un dels més elevats de l’Estat, repercuteix directament en els costs de manteniment, perquè fa que la flota estigui formada per unitats de distintes marques, i també en el nivell de contaminació, amb un major consum de combustible i perquè la majoria funciona encara amb motors dièsel i només alguns ho fan amb gas. El nou contracte de manteniment dels actuals 173 autobusos de l’EMT aprovat l’any passat sota el mandat de l’equip de govern del PP, tot i representar una reducció respecte de l’anterior, suposa un cost de 7 milions d’euros anuals. Ferrer ha anunciat també que procedirà a la revisió d’aquest contracte.

Recerca de finançament

Malgrat que l’envelliment de la flota acaba repercutint en un manteniment molt costós que s’ha d’externalitzar, la despesa de renovació és elevada, perquè cada nou vehicle té un cost aproximat de 250.000 euros, de manera que s’ha de recórrer al finançament a llarg termini per afrontar aquesta gran inversió. Els anteriors responsables de l’EMT sostingueren durant el mandat passat que això no era possible en la situació econòmica i financera que es travessava.

L’actual regidor, Joan Ferrer, manifestà davant la comissió municipal la seva intenció d’explorar “distints models de finançament” per a la compra de nous vehicles, entre els quals apuntà recórrer a fons d’ajuda europeus i a demanar finançament als mateixos proveïdors dels vehicles. L’arribada de fons de la Llei de capitalitat també podria tenir aquest destí. Abans de la compra, el nou responsable de l’EMT explicà que també s’haurà de fer una valoració sobre el nou tipus de busos que han d’adquirir-se, sobretot pel que fa al tipus de combustible i recordant que Emaya ja ha apostat pel gas.

PUBLICITAT
PUBLICITAT