MOTOR
Misc 05/06/2018

Aquell matrimoni no era per sempre

Dani Pedrosa no renovarà amb Honda després de divuit temporades al Mundial, 13 a MotoGP

i
Martí Molina
3 min
Aquell matrimoni no era per sempre

BarcelonaDani Pedrosa i l’equip Repsol Honda havien estat units des que el pilot català va pujar a la màxima categoria, el 2006. Tretze temporades després ha arribat el moment de separar-se. La marca japonesa va anunciar que havien decidit “de mutu acord” no renovar el contracte que acabava al final d’aquesta temporada. “A la vida tots necessitem nous reptes i era hora de canviar”, indicava el pilot, que dirà la setmana vinent a Montmeló, coincidint amb el Gran Premi de Catalunya, quin serà el seu futur.

D’aquesta manera es posarà punt final al matrimoni més llarg de tot el Mundial. De fet, el pilot de Castellar del Vallès només ha conduït una única marca al Mundial, ja que a les categories inferiors també pilotava una Honda, en aquest cas a l’equip Telefónica Movistar, amb el qual va guanyar tres campionats. En total, divuit temporades pilotant una Honda, 13 de les quals a MotoGP, on ha crescut “no només com a pilot, també com a persona”.

Segurament, l’única espina que li queda clavada és no haver pogut guanyar el títol a la màxima categoria. Les lesions, principalment, l’han allunyat d’un Mundial que ha tingut a tocar en tres ocasions, on ha sigut subcampió (2007, 2010 i 2012), però que no ha pogut alçar malgrat els 112 podis i les 31 victòries aconseguides durant la seva trajectòria a MotoGP.

Pedrosa va debutar el 2001 a Suzuka quan només tenia 15 anys a la categoria de 125 cc (actual Moto3), i aquell mateix any ja pujava dues vegades al podi. La temporada següent guanyava tres curses i el 2003, després de pujar quatre vegades al graó més alt del podi, aixecava el seu primer Mundial. Llavors feia el salt a 250 cc. Allà hi conduiria dues temporades, on guanyaria set curses per any i aixecaria els altres dos campionats del seu palmarès. Finalment el 2006 s’estrenava a MotoGP amb l’equip Repsol Honda. “Avui és un dia trist per a mi -deia Yoshishige Nomura, president d’Honda Racing Corporation (HRC)-. Vull agrair-li al Dani la feina i els èxits aconseguits durant aquestes gairebé dues dècades junts”.

Anunciat el comiat, Dani Pedrosa deixava la porta oberta a seguir conduint uns anys més a la màxima categoria del Mundial. Ara bé, el futur del pilot català és una incògnita, ja que la majoria de places de la graella del 2019 -especialment les dels equips més competitius- ja estan assignades o emparaulades. Si finalment deixa MotoGP, una possibilitat seria provar sort en altres campionats, com per exemple el de Superbikes. Però per ara el pilot no ha donat cap pista i ha emplaçat els aficionats a la roda de premsa que farà a Montmeló.

Jorge Lorenzo, principal candidat

En canvi, sembla que el relleu de Pedrosa a l’equip Repsol Honda ja està escollit. Diferents mitjans especialitzats, com ara Motorsport, asseguraven que Jorge Lorenzo està ultimant els detalls del contracte que l’unirà a la marca japonesa per a les pròximes dues temporades. Per ara no hi ha confirmació oficial. Lorenzo, que va fitxar l’any passat per Ducati, va confirmar el cap de setmana que no seguiria amb la marca italiana, sobretot per desavinences amb els responsables de l’equip, i va afegir que buscava una moto “competitiva” de cara a la temporada vinent.

Però el mallorquí no és l’únic que ha entrat a les travesses per ocupar un lloc a l’equip oficial Honda, ja que també s’ha especulat amb la possibilitat que la marca promocioni el britànic Cal Crutchlow o el japonès Takaaki Nakagami, pilots que actualment formen part de l’equip satèl·lit LCR Idemitsu.

stats