MOTOR

Joan Fontserè: “L’acord per a la F1 va tirant endavant, soc optimista”

Entrevista al director general del Circuit de Barcelona-Catalunya

A Joan Fontserè (Sant Feliu de Codines, 1974) se li acumula la feina. El director general del Circuit de Barcelona-Catalunya compagina la seva feina als despatxos amb la de polític, on és actualment cap de l’oposició a la seva localitat natal. De fet, el 26-M es va quedar a només un grapat de vots d’aconseguir l’alcaldia. Però els maldecaps importants els té al traçat, on l’activitat no s’atura. Passat el cap de setmana de MotoGP, Fontserè ja està pensant en les següents proves, com les 24 hores. I, entremig, la negociació per renovar el contracte amb la Fórmula 1.

Començo per MotoGP: va ser un cap de setmana de moltes caigudes i de queixes pel format del revolt número 10.

S’han fet molts comentaris, però jo em quedo amb l’opinió de Marc Márquez, que diu que de revolts lents com aquest n’hi ha a altres circuits, com Austin o Austràlia. Això va com va.

Per tant, entenc que no caldran més modificacions.

És que precisament ja vam retocar el traçat per una qüestió de seguretat. De totes maneres, he demanat l’estadística i l’analitzarem, esclar. No és una decisió ràpida, s’haurà de mirar bé.

Més problemes: el trànsit. Diumenge va ser molt difícil accedir al circuit.

Hi va haver un canvi de dinàmiques. Diumenge ens vam trobar que el públic venia molt més aviat del que era habitual. I amb molts més cotxes [que motos]. Els problemes van ser considerables. Diumenge mateix ja vam tenir una reunió a mig matí, aprofitant que hi havia el conseller Buch, una taula de treball per analitzar la situació i millorar de cara a l’any vinent.

Li pregunto per un tema recurrent, l’assistència. L’any passat la davallada va ser considerable i aquest any ha pujat una mica. Quina valoració en fan?

Em quedo amb aquesta recuperació. Hem guanyat mercat francès i local. I hem fet productes nous, com la pelouse d’un sol dia. Amb això intentàvem facilitar les coses al públic. Cal ser creatius tant amb el format com amb el preu de les entrades per tenir el màxim de gent possible. Penso que hem fet una bona feina.

Si l’assistència no puja més, ¿pot arribar a ser un problema?

No, no! Posar 90.000 persones en un recinte esportiu no és un problema. Al contrari. Hem de ser molt clars, amb això. I la viabilitat del circuit no radica només en un punt. És com la F1, que es parla de la cursa però s’obvien els tests, que vinguin altres escuderies a entrenar al llarg de l’any, que vinguin altres competicions... El cap de setmana és només la punta de l’iceberg.

Ho aprofito i li pregunto per la Fórmula 1. Passen els dies i no tenim notícies de la renovació del contracte, que expira aquest 2019. Com està la cosa?

Hem de ser optimistes perquè tant Liberty Media com el Govern van dir que volien la F1 aquí. I els equips que estem treballant-hi ho fem amb la premissa que no es tracta de fer-ho de pressa sinó de fer-ho bé. L’acord està tirant endavant, i tan bon punt puguem anunciar les condicions, el format i el temps, ho farem.

Fer-ho bé en comptes de ràpid?

Que la pressa no ens porti a prendre decisions equivocades. Hi ha molts elements que en contractes anteriors no tenien cap transcendència. Per exemple, els drets digitals: avui són un punt principal, i en època d’Ecclestone [antic patró de la F1], no. Són punts de vista diferents. Per tant, hem de decidir com ho fem tot i redactar bé els acords. Els últims anys hem vist la necessitat de millorar l’experiència de l’espectador que ve al circuit, que cal afegir altres criteris de qualitat... això implica redactar les coses millor que fins ara.

Per la manera com parla, el veig molt optimista de cara a l’acord.

Optimista, sí. Però sempre s’ha de ser moderat perquè en un acord d’aquest tipus hi ha tants factors que hi intervenen que mai els tens controlats del tot. Però la dedicació hi és, esclar.

Tenint en compte les dades d’assistència, que a la F1 eren baixes, ¿ha costat justificar la renovació?

Sovint es parla de l’èxit de la F1 en funció d’això, i penso que és massa fàcil explicar-ho en aquest sentit. Alguna cosa no hem fet bé a l’hora de comunicar la necessitat de tenir la F1. Penso que hi ha hagut uns moments de bonança econòmica que han distorsionat la realitat.

Per ara aquest és el Circuit de Barcelona-Catalunya. Seguirà així en el futur?

Penso que ens hem entès bé amb el consistori, amb Ada Colau d’alcaldessa i el suport del PSC. Hem de tornar a iniciar les converses i veure en quin punt col·loca l’Ajuntament el circuit. I quin retorn podem fer nosaltres a la ciutat. Hem de posar fil a l’agulla.