MOTOR
Misc 08/07/2017

El dia que Nico Rosberg es va jugar el ‘bigoti’

La F-1 torna a Àustria amb un nou duel a la graella entre Hamilton i Vettel

i
Martí Molina
2 min
Sebastian Vettel, Valtteri Bottas i Lewis Hamilton, després de la sessió de qualificació del Gran Premi d’Àustria de Fórmula 1.

BarcelonaEl Gran Premi d’Àustria de Fórmula 1 del 2016 va acabar com el rosari de l’aurora. Lewis Hamilton i Nico Rosberg lluitaven pel campionat i van arribar a l’última volta de la carrera amb opcions de victòria. L’ambició va poder més que la raó i els dos companys d’equip van acabar xocant. Qui en va sortir més mal parat va ser Rosberg, que va trencar l’aleró davanter (bigoti) i va acabar caient fins a la quarta posició final, fora del podi, i amb una penalització suplementària dels comissaris. L’acció va obrir una ferida entre els pilots que no es va tancar mai més, en una temporada que acabaria amb Rosberg com a campió després de destronar precisament Hamilton.

Un any després d’aquell incident, la Fórmula 1 torna a visitar el Red Bull Ring austríac i la situació al pàdoc torna a ser tensa. No hi ha Rosberg, retirat de la competició, però ara Hamilton té una nova parella de ball, Sebastian Vettel. El pilot de Ferrari lidera el certamen amb 14 punts d’avantatge respecte del pilot anglès. Fins aquí cap problema, si no fos perquè arrosseguen una factura pendent de l’anterior cursa, a Bakú.

Va ser durant el safety, quan Vettel va xocar per darrere amb un Hamilton que anava fent accelerades i frenades. Vettel es va pensar que el pilot anglès ho havia fet expressament, així que es va posar al seu costat i va impactar contra ell lateralment. Un cop que li va comportar una penalització de 10 segons durant la cursa per conducta antiesportiva.

La cosa, però, no va acabar aquí. La Federació Internacional d’Automobilisme (FIA) va decidir investigar l’incident i va cridar Vettel a declarar. Si bé inicialment el pilot s’espolsava les culpes, després reconeixia l’error i assegurava que n’estava penedit. El president de la Federació, Jean Todt, se’l va creure i va decidir tancar l’expedient sense sanció -el càstig hauria sigut d’una carrera sense competir-, i Hamilton, molest -per haver rebut el cop i perquè s’hi juga el Mundial- va demanar explicacions a la FIA pel que considerava un tracte de favor cap al seu rival. Un gest, aquest últim, que Vettel es va prendre com una punyalada per l’esquena.

La mala maror és visible. Dijous asseguraven que havien fet les paus però els gestos i els comentaris de l’un contra l’altre indiquen tot el contrari. I la tensió preocupa tant a la F-1 com a la FIA, tenint en compte que es tracta de dos pilots de sang calenta que es juguen les garrofes a 300 quilòmetres per hora.

Avui a Àustria Vettel sortirà segon i Hamilton ho farà des del vuitè lloc. L’anglès estava doblement molest, en primer lloc, per una penalització de cinc posicions per haver substituït la caixa de canvis del seu monoplaça i, en segon, per no haver pogut fer un últim intent de volta ràpida perquè va trobar un cotxe avariat a la pista. En resum, que el de Mercedes necessitarà remuntar per evitar que Vettel ampliï distàncies. I el més important: ho haurà de fer amb el cap fred.

stats