EDUCACIÓ: CONFLICTE A LES AULES

L’Assemblea augura un curs caòtic a ESO si no s’ajorna la LOMQE

Els Docents titllen d’“atac frontal” els currículums que ha elaborat Educació

La proposta de currículums que presentà a principis d’aquesta setmana la directora general d’Ordenació, Isabel Cerdà, han tornat a atiar el foc entre la comunitat educativa. Després de les crítiques de la Federació d’Associacions de Directors de Secundària (Adesma-FADESIB) pel poc temps concedit -el mínim que exigeix la llei- per part de la Conselleria d’Educació per presentar esmenes als 76 currículums que adapten les assignatures de tots els cursos d’ESO i Batxillerat a la LOMQE, i de la plantada dels sindicats que componen la Junta de Personal Docent a la cita convocada per Cerdà per explicar-los-ho personalment, l’Assemblea de Docents també ha carregat les tintes i titlla de “provocació i despropòsit” l’aprovació “a corre-cuita” del nou currículum.

Els Docents consideren un “atac frontal” contra la comunitat educativa el desplegament dels currículums de la llei Wert per a ESO i Batxillerat perquè, recorden, la derogació de la LOMQE forma part dels arguments de la convocatòria de la vaga indefinida que, a hores d’ara, encara no ha estat desconvocada. Consideren que el Govern s’hauria pogut estalviar l’aplicació de la llei a ESO i Batxillerat, com a mínim el curs que ve, ja que, diuen, “moltes comunitats autònomes han optat per ajornar-la”.

Durant aquest curs 2014-2015, fins a trenta-vuit claustres s’han pronunciat en contra de la nova llei educativa, i des de l’Assemblea de Docents asseguren que no hi ha motius per ser positius si la LOMQE s’estén a l’ESO, ja que “lamentablement la implantació enguany a Primària i a la FP Bàsica s’està evidenciant com a caòtica, allunyada de la realitat i retrògrada”, diuen. Per això, auguren un curs 2015-2016 “una altra vegada caòtic”.

Presses

Ben igual que els sindicats de la Junta de Personal Docent i els directors, des de l’Assemblea de Docents critiquen els tempos de la Conselleria d’Educació per redactar els projectes de decret dels nous currículums, que fixen en tres setmanes, tot i que des del Govern asseguren que la feina es començà a gestar des de la tardor, fins als 7 dies per presentar al·legacions, el mínim que exigeix la llei.

Emperò els Docents van més enllà i parlen de “venjança” per part del Govern contra l’escola pública “perquè no fa cas de les nombroses peticions d’ajornament”.

Més exclusió i menys filosofia

L’Assemblea veu en la LOMQE un nou sistema educatiu que “consolida l’exclusió dels pobres i dels alumnes amb necessitats de suport educatiu”. Posen com a exemple la segregació primerenca d’alumnes cap a la FP Bàsica a 3r d’ESO. Igualment, posen l’accent en la reducció d’àrees com filosofia, tecnologia, música o plàstica, o d’assignatures optatives com teatre o processos de comunicació, a més de “l’arraconament” de la llengua i literatura catalanes, que, adverteixen, no formarà part de la revàlida. Per contra, recorden que l’assignatura de religió comptarà per fer mitjana a l’expedient acadèmic.

Apunten als canvis de plantilla que comportaran totes aquestes novetats, que creuen que seran “terriblement complicats”, i demanen a Educació que cedeixi.