15/03/2012

Bosses per a idiotes?

2 min

La marca Loewe ha llançat una campanya de promoció de les bosses Oro Collection. L'anunci ha portat cua a les xarxes socials per la insubstancialitat de la proposta: un grup d'artistes modernets del panorama madrileny que parlen de Loewe, de les converses amb les seves iaies sobre el logotip de la marca, de l'amor, de fer petons i, sobretot, d'Espanya. Mentre diuen aquestes tonteries d'adolescents que han descobert el lirisme contemporani els anem veient vestits amb la roba de la firma i lluint les bosses. "Un anunci alegre", ha dit el creatiu. Però no ens desviem del que té més delicte: les frases i les converses dels models publicitaris. " Es un rollo esto de hacerse mayor ", " Cada beso que doy es como si fuese el primero ", " Estar enamorado es superguay. Tienes mariposas en el estómago ", " Lo más guay de España y que no tiene otro país son las españolas ", " Me inspira todo lo que veo y todo lo que siento ", " ¡Arriba las pestañas! ", " España hay una solamente. España es única "... Mentrestant, sona de fons La dansa del sabre de Khachaturian.

L'estultícia humana no té límits. Però com que tanta tonteria ha de tenir una explicació, intentem analitzar amb certa fredor l'anunci. Deconstruïm: joves moderns que revaloritzen una marca encallada en el conservadorisme. Els missatges lloen la creativitat, la sensibilitat i el país. Dit això, faig la pregunta. No us sona? No ho heu vist abans això? Juraria que sí. M'han vingut al cap els anuncis de la cervesa Damm en què els nostres joves modernets anuncien una beguda "de tota la vida" lloant les virtuts del nostre país i demostrant una enorme sensibilitat per la vida. Què passa? De la terrasseta de Barcelona al " paseíto madrileño ", de la cerveseta del poble a la maleta dels nou-rics, de l'escudella d'en Bruhl a " las españolas que no hay en otro país ", del tovallonet del Messi al moneder " de l'abuelita ". Sí. És així. Més que ballar la dansa del sabre, t'agafen ganes d'empunyar-lo i comprovar si talla.

stats