24/04/2018

‘Espejo público’ ‘hardcore’

2 min

Després de la Final de Copa i la diada de Sant Jordi, Espejo público va organitzar el festival de la catalanofòbia. Cal advertir que Susanna Griso no hi era i la substituïa una companya. El hashtag del programa era #AdoctrinamientoESP i anunciaven amb un rètol que nou professors catalans havien humiliat els seus alumnes el 2 d’octubre. Van contactar amb un pare guàrdia civil de l’Institut de Sant Andreu de la Barca (a qui ja han entrevistat altres vegades) que va relatar el drama de la seva filla. També van connectar amb una altra mare del centre. Va anunciar que el seu fill havia necessitat ajuda psicològica arran d’aquest conflicte. La dona, titubejant, va admetre que ja en rebia des de primària, però que ara també li havia estat útil. Van furgar en la tragèdia escolar dels adolescents assetjats durant 45 minuts.

A continuació van entrevistar Xavier García Albiol perquè expliqués el seu periple de Sant Jordi amb l’ escrache dels independentistes que va aguantar, heroic. Amb ell també van aprofitar per comentar com els aficionats del Barça havien agredit un periodista de Betevé i “una terrible escena” (textual) d’una reportera de BarçaTV demanant-li a un culer que no ensenyés la bandera espanyola a càmera. Mitja horeta més recreant-se en la violència que exerceixen els independentistes contra les persones de bona voluntat. Es van recrear amb les imatges (molt ben gravades des de primera línia, per cert) d’un pobre i indefens noi que arrencava els llaços grocs que havien penjat uns altres ciutadans. El noi al·legava que protegia el medi ambient de la contaminació del plàstic groc. Els intolerants, perillosos i destructors del planeta Terra eren, per descomptat, els independentistes.

Abans d’abordar l’actualitat política catalana, van fer una introducció trepidant amb música de terror sobre les imatges de centenars de roses grogues de la diada de Sant Jordi. Es van reservar per al final del programa la cirereta impactant: un cas tan esperpèntic com decadent. Un home de Terol havia estat expulsat de la fira Alimentaria de Barcelona perquè, segons ell, les hostesses que promocionaven pernil duien unes samarretes que imitaven les antigues del Barça amb la senyera, però amb l’escut d’Aragó i el logo de la marca en lloc del de Nike. En comptes de Qatar Airways, portaven l’eslògan “Catar Jamón de Teruel” al pit. Els responsables de la fira havien aclarit que aquell home ni tenia estand ni havia pagat per ser allà, sinó que ell i les hostesses hi havien entrat amb una invitació de visitant i ell havia posat les noies a repartir pernil sense permís. Mitja hora atribuint el conflicte del pernil a la intolerància catalana. Sens dubte, la promoció de l’embotit li va sortir a compte. Anunci gratis en el magazín líder matinal a canvi d’inventar-se una història que atempti contra els catalans i l’independentisme. Win-win de manual. I que l’audiència entengui que construir un discurs d’odi contra Catalunya té premi.

stats