CRÍTICA TV
Misc 14/02/2013

El pollet volador

i
Mònica Planas
2 min

Nova edició de Gran Hermano . En portem 14. I sobreviu gràcies a l'explotació del conflicte i a l'entusiasme exacerbat de Mercedes Milà. El suposat experiment sociològic de fa 13 anys ha degenerat. S'ha perdut la incipient essència de concurs per ser una fàbrica de continguts de la cadena. Drames propis de porta de discoteca de polígon atrapen una massa acrítica. El més rellevant de l'estrena, però, va ser l'accident d'un concursant en entrar a la casa. Un tal Álvaro, un noi tenyit de ros platí, va caminar per la passarel·la elevada i en comptes d'agafar-se a la tirolina es va llançar al buit. Enlluernat pels focus enmig d'un jardí a les fosques i esperonat pels concursants que li cridaven " ¡Tírate sin miedo! ", " ¡Eres Superman! ", " ¡Lánzate! ", va saltar de manera imprudent i precipitada. L'esmorrada contra una xarxa protectora va ser impressionant. Se li va doblegar l'esquelet com un escorpí. El noi és en un hospital pendent d'entrar al quiròfan. S'ha trencat els dos húmers. La Milà fins i tot l'ha anat a visitar i l'ha batejat com el pollito volador . El programa ho atribueix a "les ganes del concursant d'entrar a la casa". Als Estats Units, l'Álvaro ja tindria advocats a la porta de l'hospital convidant-lo a posar una demanda. Gran Hermano no li va explicar bé el que havia de fer. Però, ¿per què es va llançar al buit amb aquesta confiança cega? Perquè ja se n'han fet 14 a més d'una vintena de realities diferents. Hem vist concursants menjar rates, llançar-se d'helicòpters, matar micos, passar-se tres dies penjats d'una corda, ofegar-se sota plomes de gallina i desmaiar-se de fam. El nou concursant ja té un bagatge televisiu que s'exposa a la imprudència amb la ingenuïtat d'un dibuix animat. Hi confien a cegues. L'espectacle televisiu imposa una tirania inconscient en què els "escollits anònims" es comporten com esclaus per formar part del joc que els ha de garantir el futur.

stats