BARÇA
Misc 18/10/2013

El Barça catapulta la imatge de Neymar a l'Àsia

Ha sigut la gran atracció dels amistosos del Brasil

i
Natalia Arroyo
2 min
El Barça catapulta  la imatge de Neymar a l'Àsia

BarcelonaDes del seu fitxatge al juny, Neymar és el Barça i el Barça és Neymar. Allà on juga el brasiler hi ha una ombra blaugrana que l'envolta, encara que la seva presència en un terreny de joc sigui vestint la samarreta verde-amarela de la selecció del Brasil. Ahir el davanter va entrenar-se amb l'equip després de la seva gira per l'Àsia amb la canarinha , on va ser el protagonista dels dos amistosos, a Seül contra Corea del Sud i a Pequín contra Zàmbia. Un gol, una assistència i un parell de regats màgics van ajudar-lo a seguir captivant els aficionats asiàtics, uns espectadors per a qui Njr92 encara no és una estrella mediàtica. "Neymar no és un dels futbolistes del Barça que té més notorietat a l'Àsia", admet Ramon Amich, un dels directors a Espanya de Repucom, una empresa d'investigació en màrqueting esportiu. I amplia amb xifres aquesta afirmació: "Només a la Xina i comparant-lo amb Messi, està per sota tant pel que fa a notorietat com pel que fa a imatge". L'estudi Celebrity DBI , de l'agost del 2013, situava Neymar gairebé 25 punts per sota (sobre 100) de Messi en aquest aspecte, i prop de 10 en d'altres com l'atractiu, l'aspiració, la penetració i la promoció.

En canvi, el Barça ja fa anys que ocupa un lloc entre els tres clubs amb més volum de seguidors. "La marca Barça a l'Àsia està molt establerta des de fa temps", destaca Amich, que afegeix que "els resultats esportius han consolidat encara més aquesta posició". De fet, creu que si el seu rendiment al Barça segueix sent bo, la seva percepció pública evolucionarà ràpidament. "Com a marca comercial, Neymar té un potencial de millora molt gran a l'Àsia, i el Barça, en aquest cas, actua com a perfecte catalitzador perquè millori ràpidament".

El nou David Beckham

De fet, introduir-se al mercat asiàtic és un objectiu que Neymar es va marcar, precisament, quan va fitxar pel Barça. Pocs dies després d'anunciar el traspàs, l'empresa que gestiona els seus drets d'imatge, NR Deportes, va firmar un acord fins al 2017 amb Doyen Global, un fons d'inversió privat liderat pel publicista de David Beckham, Simon Oliveira. "Neymar no té només un talent especial, a més té un carisma increïble i un desig de treballar intensament per maximitzar el seu potencial", va destacar l'executiu, encarregat també dels comptes de Cristiano Ronaldo, Lewis Hamilton i José Mourinho.

El primer objectiu de Doyen, segons va admetre Oliveira, era "construir una imatge de Neymar a l'Àsia". I el Barça està ajudant el brasiler a perfilar-la amb rapidesa. Durant la gira amb el Brasil, Neymar va ser portada del diari xinès Titan Sport i hi va aparèixer amb un polo amb l'escut del Barça. A més, el seu compte a la xarxa social Tencent Weibo -el Barça col·labora des del 2011 amb Tencent, el principal proveïdor d'internet a la Xina- ja té més de dos milions de seguidors. "Sóc molt feliç de tenir tants seguidors en una altra punta del món", va afirmar el jugador en l'entrevista al diari. Des que és blaugrana, se li multipliquen encara més.

stats