18/05/2019

L’equilibri entre la paciència i el resultadisme

2 min
L’equilibri entre la paciència i el resultadisme

BarcelonaFa un any Jorge Lorenzo es barallava amb la Ducati per fer-la anar per on ell volia. L’escuderia italiana, a finals del maig de l’any passat, anunciava que prescindia dels serveis del mallorquí, que feia un moviment ràpid i fitxava per l’equip Repsol Honda, per ocupar el lloc que deixava Dani Pedrosa. El seu fitxatge per l’equip campió del món va cridar molt l’atenció i va generar molta expectació. Però una pretemporada curta a causa de les lesions i una adaptació a la moto més llarga del previst estan fent que els resultats de Lorenzo amb Honda estiguin sent decebedors. En les quatre primeres curses, el mallorquí ha sumat 11 punts, tan sols cinc més que l’any passat, quan amb Ducati va signar la seva pitjor arrencada a la categoria reina.

A diferència de l’any passat, quan, tot i que els resultats no sortien, les sensacions amb la Ducati eren bones (va guanyar a Mugello, just la cursa que seguia la de Le Mans), ara sembla que encara no ha trobat la clau. Tant, que, segons el diari As, Honda s’hauria plantejat fer-lo baixar de la seva moto de cara a l’any vinent si els resultats segueixen sent tan pobres. “No m’han donat cap ultimàtum ni s’ha parlat del tema. Les dues parts sabem que l’adaptació a la moto serà més llarga del que inicialment pensàvem”, deia el mallorquí, que desmentia la informació publicada i demanava paciència. “Soc conscient que el repte és difícil, i el camí, ràpid, però cada petit pas és una victòria”, argumenta.

La paciència que demana ara és la mateixa que reclamava l’any passat, a Ducati, i al final els resultats van acabar donant-li la raó, segurament quan ja era tard per guanyar-se la confiança dels caps de l’equip, que van decidir rellevar-lo per Danilo Petrucci. L’Honda, com la Ducati, no encaixa amb el seu estil de pilotatge i Lorenzo treballa cada dia per adaptar-s’hi com més aviat millor. Però el temps, amb la temporada en marxa, no juga al seu favor. I més si al box del costat, defensant els mateixos colors i amb la mateixa moto, tens el campió del món i actual líder del Mundial. “Del talent del Jorge, el que ha aconseguit i el que és capaç de fer sobre una moto ningú en dubta”, apuntava Marc Márquez, que donava suport al seu company. Però en el món de la competició els resultats manen. I un equip com el Repsol Honda necessita els seus dos pilots lluitant pels triomfs i pels podis, sobretot quan els rivals fan passos de gegant endavant i, a més, es multipliquen: ara no només són rivals de Márquez la Ducati d’Andrea Dovizioso i les Yamaha de Maverick Viñales i Valentino Rossi, també ho és la Suzuki d’Álex Rins. I cada punt que el seu company deixa de sumar és un punt que els altres s’emporten. Punts que poden ser decisius a final d’any.

stats