EDITORIAL

Dos fox terriers

El dissenyador texà Tom Ford, elegància i provocació, protagonista del 'Rar'

A començaments de la dècada dels 60, una relació així era aconsellable dur-la amb discreció. El George i el Jim vivien junts des de feia temps. Els agradava llegir, escoltar música i cuidar els seus fox terrier. Hi havia amor, humor, tendresa i compromís en la seva manera de compartir la vida. Un dia, estant sol a casa, el George rep una trucada. És el cosí del Jim, que vol informar-lo que el Jim ha tingut un accident i que és mort. Intentant mantenir el tipus després de la terrible notícia, el George pregunta pels dos terriers i el cosí li respon fredament que un ha mort i que no té notícies de l’altre. També li diu que el funeral és només per a la família, però que ha considerat que havia de saber el fatal desenllaç. Aquesta escena, entre d’altres, fa que 'A single man', de Tom Ford, basada en la novel·la del mateix títol de Christopher Isherwood, no sigui només un exercici estètic del prestigiós dissenyador, sinó que accedeixi a un altre nivell. Aconsegueix aprofundir en la tristesa davant l’absència de qui més estimes, agreujada, en aquest cas, pel fet de ser una pèrdua secreta. A més d’aquesta incursió en el cinema, Tom Ford és sobretot sinònim de moda, com la ciutat de Milà, on hem anat amb Xavier Moret. També entrevistem l’arquitecte Alberto Campo Baeza, a qui Tom Ford va encarregar un espectacular projecte a Nou Mèxic que finalment no va veure la llum. Mereix una menció especial el treball de Herb Ritts i l’exposició sobre la seva obra a Boston. El desaparegut fotògraf californià dóna tota una lliçó d’elegància.