Misc 14/08/2013

El circuit d'espais municipals aguanta millor la crisi

i
Santi Fondevila
2 min

Dades de la Diputació. El funcionament de l'ecosistema teatral català és totalment dependent de les gires que puguin fer les companyies. L'Oficina de Difusió Artística de la Diputació de Barcelona (ODA) dóna suport als ajuntaments perquè compleixin el mandat legal de posar la cultura a l'abast de tots els ciutadans. El balanç de l'any 2012 deixa clar que el sistema no pot mantenir la varietat necessària ni el nombre de contractacions suficients per garantir la continuïtat de projectes artístics més o menys estables, malgrat que en termes generals la baixada dels indicadors no és gaire gran i sembla que aguanta millor la crisi.

Els gèneres. La música va ser la protagonista per davant del teatre, la dansa i el circ, aquests dos últims en franca recessió. Dels 722 espectacles oferts, el 48,8% van ser musicals i les contractacions van créixer un 2,5%. La resta de gèneres davallen, un 35% en el cas del circ. No obstant això, el teatre és l'art que més espectadors va convocar (163.496), seguit de la música (154.315), la dansa (18.714) i el circ (4.059). Per funcions, n'hi ha hagut 493 d'úniques, 15 espectacles han fet entre 10 i 25 funcions i 146 entre dos i tres. La mitjana d'ocupació ha sigut del 55,35%; baixa una mica respecte al 59,1% del 2009, però es manté en un percentatge superior a les mitjanes de la ciutat de Barcelona o del festival Grec.

Puja la taquilla. El nombre d'assistents va davallar en relació als anys anteriors, però supera les xifres del 2009 (279.244) i arriba als 296.310, la qual cosa marca una tendència força interessant per a un consum cultural malmès sobretot per les circumstàncies econòmiques. L'ODA ha aportat al circuit 7,15 milions d'euros i els ingressos per taquilla han estat de 4.320.490 euros, amb un increment de l'1,98%. El ingressos per taquilla suposen el 53,6% de la cobertura del cost dels espectacles. Una dada positiva.

stats