Publicitat
Publicitat

BARÇA

Can Rigalt fa urgent tancar un patrocinador

El club preveu anunciar un acord aviat per mantenir l’equilibri econòmic

El Barça confia poder anunciar el patrocinador de la samarreta del primer equip els pròxims dies. Si inicialment el club estava negociant amb la tranquil·litat de tenir beneficis i diferents ofertes, ara l’entitat blaugrana admet que prioritzarà tancar un acord aviat com a conseqüència de la sentència adversa en el cas de la venda dels terrenys de Can Rigalt, que obliga el club a pagar 47 milions d’euros. La possibilitat de jugar un any sense publicitat, si calia, queda totalment descartada per culpa d’una sentència imprevista sobre un negoci fet l’any 2005 però que afecta el present de l’entitat.

Aquesta sentència modifica els plans del Barça perquè altera l’economia d’un club que ara necessitarà liquiditat per poder afrontar les operacions més immediates. La junta necessita diners per poder seguir el camí marcat, no endarrerir-se amb les obres de l’Espai Barça i no endeutar-se més, ja que l’objectiu és evitar que el deute net de l’entitat superi el 2,5% de l’ebitda -beneficis abans d’interessos, impostos, depreciacions i amortitzacions-. En cas d’endeutar-se per sobre d’aquesta xifra, s’incomplirien els estatuts del club, i això els deixaria només una temporada per evitar haver de dimitir i convocar eleccions. S’haurien de convocar si la directiva no aconseguís restablir l’equilibri del deute durant la temporada 2016/17. A més, tenir més endeutament també podria endarrerir les obres del nou estadi. Segons el comissionat per a l’Espai Barça, Jordi Moix, en declaracions a RAC1, “aquesta sentència, patrimonialment, és dolenta, ja que pot posar en qüestió els timings de l’Espai Barça. Caldrà replantejar el calendari d’inversions patrimonials”.

En aquests moments, el Barça admet certa preocupació per una decisió judicial no esperada. “La feina semblava ben feta, aquesta sentència no l’esperàvem”. En aquest cas, la intenció no és carregar les culpes a la junta de Laporta, ja que “les auditories fetes deixaven ben clar que semblava una bona operació”, admeten. La vicepresidenta Susana Monje haurà de parlar en roda de premsa a finals de juliol per tancar l’exercici econòmic 2015/16, en què s’inclouen els 47 milions que s’hauran de pagar a la immobiliària, que no ha pogut construir pisos als terrenys comprats el 2005, tal com ha dictat el laude arbitral sobre aquests terrenys. El Barça, doncs, necessita diners per pagar aquests milions i no endeutar-se més.

La junta tenia una provisió de fons de 7,4 milions d’euros, una xifra insuficient. Per tant, ha demanat una nova taxació dels terrenys per veure si pot descomptar més diners de la xifra dels 47 milions de la sentència. La resta la computaran com a pèrdues de l’exercici comptable 2015-16.

Aconseguir nous ingressos, doncs, s’ha convertit en una prioritat. Per intentar evitar problemes, la directiva prefereix tancar un acord per la samarreta de seguida, tot i que fa pocs dies no tenia tanta pressa. El discurs oficial després del cas de Can Rigalt coincideix ara amb el del vicepresident Manel Arroyo, que havia obert la porta a un acord aquest juliol. Inicialment, el Barça tenia sobre la taula tres propostes fermes, però cap de les ofertes arribava als 65 milions d’euros per temporada que el president Josep Maria Bartomeu havia promès que ingressaria, ja que era el preu que marquen estudis encarregats sobre el valor del club. Una de les propostes ha perdut pes, i Mundo Deportivo va publicar ahir que l’alternativa a Qatar Airways és nord-americana.

El Barça va esperar que expirés el contracte amb l’aerolínia, aquest 30 de juny, per evitar que l’anterior patrocinador tingués dret a igualar ofertes d’altres marques. Un cop tenia camp obert per negociar, ho va fer amb l’objectiu d’aconseguir aquests 65 milions d’euros. Les ofertes rebudes fins ara, però, són inferiors al que la junta havia previst, però la sentència de Can Rigalt fa que, per necessitat de liquiditat, hi hagi pressa per tancar un acord, encara que sigui inferior, segons van assegurar fonts del club. El patrocinador, ja sigui Qatar Airways o la marca nord-americana, firmaria per cinc temporades per una xifra inferior als 65 milions per cadascuna.

Històries de superació esportiva