PRIMERA DIVISIÓ

El Madrid s’acomiada de Di María abans d’estrenar-se a la Lliga

El club blanc rep el Còrdova d’Albert Ferrer amb alguns dubtes

El Reial Madrid debuta a la Lliga (20 h, Gol Televisió i Canal+) al Santiago Bernabéu contra un Còrdova que juga el seu primer partit a Primera en 42 anys, després d’aconseguir l’ascens en l’última temporada al play-off contra el Las Palmas amb un gol en l’últim segon. L’equip que entrena el català Albert Ferrer posarà a prova l’estat anímic i esportiu d’un Madrid que ha viscut la pitjor pretemporada en més de 15 anys, ja que només ha guanyat un dels set partits que ha jugat, i ha marcat un total de sis gols.

La derrota a la Supercopa d’Espanya va deixar males sensacions al Reial Madrid, pel joc, per la falta de concentració en accions puntuals com el gol de Mandzukic i per la incapacitat de fer gols. Aquest estiu, només han marcat Ronaldo (3 gols), Bale (2 gols) i James Rodríguez (1 gol). L’únic triomf dels blancs va ser a la final de la Supercopa d’Europa, però la satisfacció que va provocar aquest èxit s’ha transformat en dubtes després de perdre la Supercopa d’Espanya amb l’Atlètic.

Cristiano Ronaldo, protagonista aquesta setmana perquè ha donat dos cops de puny a Godín, intentarà jugar de sortida, tot i que ha arribat al partit amb molèsties físiques. Ronaldo formarà un trident ofensiu amb Karim Benzema i el colombià James Rodríguez. Tot indica que Ancelotti mantindrà la seva aposta a porteria per Iker Casillas. En defensa hi haurà tres canvis respecte a l’equip que va perdre al Vicente Calderón: Álvaro Arbeloa, Pepe i Marcelo poden entrar, l’últim per ocupar el lloc del lesionat Coentrao. Al mig del camp, podrien ser titulars homes com Asier Illarramendi o un Sami Khedira que ahir es va entrenar amb el grup després d’haver arribat a dir que segurament marxaria del Madrid.

Ancelotti, però, va afirmar que l’alemany es quedarà el mateix dia que va admetre el que tothom ja sabia: que Ángel Di María marxarà del club i serà nou jugador del Manchester United. L’argentí no s’ha sentit valorat econòmicament per un Florentino Pérez que no el considera un jugador mediàtic. Així doncs, Di María ahir ja no es va estrenar i serà futbolista d’un United que pagarà entre 50 i 70 milions d’euros.

L’Atlètic de Madrid comença a Vallecas

L’estadi de Vallecas és l’escenari triat perquè l’Atlètic de Madrid comenci el repte de revalidar el títol de Lliga. Els nou canvis que ha patit l’equip matalasser aquest estiu semblen no haver afectat la seva capacitat competitiva, ja que acaba de guanyar la Supercopa d’Espanya contra el Madrid. Avui, contra el Rayo Vallecano, no hi seran ni l’entrenador Diego Simeone (que acumula un partit de suspensió) ni els jugadors Arda Turan i Raúl García (22 h, C+ Liga i GolT).