Misc 01/05/2018

L’ambició de l’Orquestra Camera Musicae

El curs 2017-2018 el tancaran després d’haver interpretat catorze programes en 54 concerts, 22 dels quals familiars

i
Xavier Cervantes
2 min
Esther Yoo, una de les solistes de la temporada.

BarcelonaL’Orquestra Simfònica Camera Musicae (OCM) s’ha marcat la temporada 2018-2019 com un “salt de qualitat”. Això ho defensa Tomàs Grau, director d’una formació privada fundada a Tarragona el 2006 i que està assolint un nivell que va més enllà de la consolidació artística i professional. “Les agències ja ens proposen artistes per tocar amb nosaltres”, afegeix Grau, conscient que això és un bon símptoma de la fiabilitat de l’orquestra.

El curs 2017-2018 el tancaran després d’haver interpretat catorze programes en 54 concerts, 22 dels quals familiars. A més, mantenen una temporada estable al Palau de la Música, amb actuacions dominicals (a les 17.30 h) que sovint apleguen més d’un miler d’espectadors.

La temporada actual al Palau finalitzarà el 13 de maig amb un solista d’excepció, l’oboista de la Filharmònica de Berlín Albrecht Mayer. I la següent, la setena, començarà el 14 d’octubre amb el Concert per a piano i orquestra núm. 2 de Rakhmàninov amb el pianista rus Alexander Melnikov. Al Palau han programat nou programes, incloent-hi el que van haver de cancel·lar l’1 d’octubre de l’any passat, que sí que van poder fer a Tarragona i Vic, però no a Barcelona a causa de l’excepcionalitat del referèndum. Així doncs, el 28 d’abril del 2019 la soprano Ainhoa Arteta cantarà les Quatre últimes cançons, de Richard Strauss, dins d’un programa completat amb l’obertura Egmont, de Beethoven, i la Simfonia núm. 2 de Schumann.

“Mantindrem un equilibri entre artistes internacionals amb carreres consolidades i noves figures emergents”, explica Grau. Entre els convidats destaca especialment Rinaldo Alessandrini, el fundador del Concerto Italiano, una de les formacions més prestigioses pel que fa a la interpretació de música renaixentista i barroca. Aquesta col·laboració és prou eloqüent sobre l’ambició i el tarannà de l’OCM. “A Alessandrini li venia molt de gust fer Beethoven, i l’orquestra volia fer barroc amb ell, aprendre d’ell”, explica Grau. És a dir, convergeixen interessos artístics en un programa amb Beethoven i Händel que exemplifica la determinació de l’OCM per seguir creixent.

L’altre director convidat serà Salvador Mas, amb “repertori vienès” (Schubert, Josef Strauss i Brahms), i la temporada tindrà també grans solistes, com ara el violoncel·lista austríac d’origen iranià Kian Soltani (apadrinat per Daniel Barenboim), el pianista coreà Seong-Jin Cho (premi Chopin 2015) i la violinista nord-americana Esther Yoo. A més, la violinista madrilenya Leticia Moreno protagonitzarà Les quatre estacions portenyes, de Piazzolla. Un dels desafiaments serà un Carmina Burana simfònic amb la soprano Sara Blanch i el contratenor Flavio Ferri-Benedetti, i els 80 músics de l’OCM en acció.

El pressupost de la temporada al Palau és de 300.000 euros, i el pressupost global de l’OCM, d’1,05 milions, dels quals un 65% són recursos propis, un 19% subvencions i un 16% patrocinis privats.

stats