Almenys 25 morts en atacs simultanis d'Al-Qaida al Iemen

Quinze terroristes i deu soldats han perdut la vida en diversos assalts a seus policials i militars

Almenys 25 persones van morir la nit de divendres a dissabte en una sèrie d'atacs simultanis d'Al-Qaida contra seus militars i policials al centre del Iemen, segons ha informat aquest dissabte el ministeri iemenita d'Interior.

En un missatge difós als periodistes, el ministeri ha indicat que quinze terroristes i deu soldats han perdut la vida en aquests successos, que van ocórrer a la ciutat de Seiyun, a la província de Hadramut.

Els terroristes, que procedien de fora de la ciutat, van atacar primer el principal lloc de control, situat a l'entrada de Seiyun, i després es van estendre per la població abans de la seva retirada final.

Van atracar dos bancs i una oficina de correus i van intentar atacar l'aeroport local i la principal base militar de Hadramut, però els soldats van repel·lir totes dues agressions i els van obligar a escapar.

Els atacants també es van dirigir a les seus locals de la intel·ligència, de la policia judicial i de la policia de trànsit, si bé no van arribar a prendre el control de cap d'aquests edificis.

Un veí de la ciutat, Amir Subai, ha explicat a Efe per telèfon que la població ha estat tota la nit en blanc per por de les explosions i els tirotejos, que no han cessat fins que ha sortit el sol.

"Ningú ha sortit a resar a les mesquites fins que els terroristes han abandonat la ciutat", ha apuntat.

Combatents d'Al-Qaida han perpetrat nombrosos atacs al Iemen en els últims mesos, i l'exèrcit efectua una àmplia campanya contra aquesta organització al sud del país, on es creu que té camps d'entrenament.

Des que l'exèrcit es va enfrontar a Al-Qaida i va recuperar el passat 6 de maig el control del seu principal feu del sud, la zona de Mehfad, els membres d'aquesta xarxa terrorista s'han enfrontat i i han atemptat amb cotxes bomba contra les forces iemenites en diferents ocasions.