Barroso adverteix Putin que si segueix l'escalada es podria entrar en un "punt de no retorn"

Hollande dóna per fet que la UE elevarà les sancions a Rússia en la cimera d'aquest dissabte

El president de la Comissió Europea (CE), José Manuel Durão Barroso, ha dit aquest dissabte que encara creu possible una solució política a Ucraïna, però ha advertit que el conflicte podria arribar a un "punt de no retorn" si l'escalada de tensions continua per part de Rússia a l'est d'aquest país.

"Ara ens trobem en una situació molt greu, dramàtica. Podríem veure una situació en la qual assolim el punt de no retorn. Si l'escalada continua, aquest punt de no retorn pot arribar", ha assenyalat Barroso en una roda de premsa després de reunir-se amb el president ucraïnès, Petro Poroshenko, a Brussel·les.

Tot i així, ha insistit que creu que "encara no és gaire tard per trobar una solució política" a la crisi a Ucraïna. Alhora, Barrosso ha advertit que la UE està "a punt per elevar les sancions" imposades ja a Rússia.

En aquest sentit, el president de França,  François Hollande , ha estat més contundent i ha dit que " sens dubte" el Consell Europeu , que es reuneix aquesta tarda de dissabte a Brussel·les, decidirà augmentar les sancions a Rússia davant la situació d'Ucraïna , tot i que no ha especificat el tipus de sancions .

" Les sancions sens dubte seran augmentades i la Comissió Europa n'ha d' estimar nivell" , ha afirmat Hollande a París, al final d'una trobada informal amb vuit líders socialdemòcrates europeus prèvia a la cimera de caps d'Estat i Govern de la Unió Europea ( UE ) d'aquesta tarda .