Netanyahu: "No permetrem que els nostres soldats vagin a l'Haia"
Israel avisa que denunciarà Palestina de crims de guerra si els palestins els porten a judici
2 min. Jerusalem
E l primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, ha afirmat avui que el seu govern no permetrà que alts comandaments i oficials de l'exèrcit siguin portats a tribunals internacionals en demandes encoratjades pels palestins.
"No permetrem que els soldats i els comandants de l'exèrcit siguin portats davant la Cort Penal Internacional de l'Haia", ha manifestat Netanyahu en iniciar la sessió setmanal del Consell de Ministres, on ha acusat l'Autoritat Nacional Palestina (ANP) de haver triat la "confrontació" amb Israel.
En la seva breu al·locució, Netanyahu ha assegurat que no es quedarà " de braços plegats" davant la iniciativa palestina d'adherir-se a l'Estatut de Roma, que regula l'activitat de la Cort Penal Internacional (CPI), i que arribat el cas el seu govern defensarà a aquests soldats "amb força i determinació".
"Els soldats continuaran defensant l'estat d'Israel amb força i determinació, i igual que ells ens defensen, anem a defensar amb la mateixa força i determinació", ha afirmat Netanyahu.
Dimecres, després del fracàs en fer passar una resolució davant el Consell de Seguretat de l'ONU per posar fi a l'ocupació, el president palestí, Mahmud Abbas, va signar les peticions d'adhesió a una vintena de tractats i convencions internacionals, entre ells el Estatut de Roma.
Fonts del govern israelià han mostrat la seva fermesa de denunciar els principals líders palestins per crims de guerra i terrorisme davant tribunals estrangers i internacionals, si Palestina s'inicia processos similars contra Israel davant el tribunal de l'Haia, informa avui el diari 'Yediot Aharonot'.
"Podem presentar les demandes amb proves, documentació i testimonis demà mateix al matí", va dir una alta font del ministeri de Justícia en declaracions al diari.