Empat tècnic entre la ultradreta i Els Verds a les presidencials d'Àustria
El populista Hofer obtindria el 51,9% dels vots i el seu rival ecologista el 48,1%, però els resultats definitius no es coneixeran fins dilluns, quan es compti el vot per correu
1 min. Barcelona
El candidat del partit d' ultradreta austríac PFÖ, Norbert Hofer, i el seu rival d' Els Verds, Alexander van der Bellen, haurien obtingut un empat tècnic en les eleccions presidencials d'aquest diumenge a Àustria, de forma que els resultats definitius no es coneixeran almenys fins demà dilluns, quan es comptin els vots per correu.
Segons es últimes dades aportades pel ministeri de l'Interior austríac, l'ultradretà Hofer hauria obtingut un 51,9% dels vots i el seu contrincants d'Els Verds tindria el 48,1%.
El mateix Hofer ha admès que no sabrà si ha guanyat o no fins demà dilluns. Fins aquest diumenge, tots els pronòstics el donaven com a guanyador i pronosticaven que es convertiria en el primer cap d'estat de la UE de la dreta populista radical.
Tot i així, en la primera volta de les eleccions, quan va guanyar clarament Hofer amb un terç dels vots, el vot per correu va beneficiar clarament el seu rival ecologista, de forma que la lluita en aquesta segona volta està encara oberta.