Internacional 26/01/2014

Què faries amb 25.000 dòlars per promocionar una pel·lícula i on són els límits del màrqueting social?

La Fox destina tot el pressupost de promoció del film 'La vida secreta de Walter Mitty' a ajudar els damnificats pel tifó de les Filipines i en treu un 'making of' que han vist milions de persones

Ara
2 min

BarcelonaLa Twentieth Century Fox va encarregar un projecte amb el lema 'Viu els teus somnis' al director Casey Neistat, i ell els va respondre: doneu-me tot el pressupost que volíeu destinar a la promoció de la pel·lícula i el dedicaré a ajudar la població de les Filipines damnificada pel tifó 'Hayan'.

Així va ser com l'estudi va optar per una campanya de promoció diferent de les convencionals per a la pel·lícula 'La vida secreta de Walter Mitty', que explica el tomb que fa la vida d'un treballador d'una editorial que somia despert imaginant-se tota mena d'aventures. Partint de la idea que els somnis es poden realitzar, els responsables de la producció van fer l'encàrrec a Neistat el novembre passat, quan feia només cinc dies el tifó.

El director tenia al cap el desastre de les Filipines i els va respondre amb la seva idea de campanya solidària. La van acceptar i li van donar 25.000 dòlars per gastar-s'hi. El vídeo que en va sortir explica tot el procés i segueix Neistat per les Filipines comprant menjar i repartint-lo. No és un anunci directe de la pel·lícula, però ha fet que se'n parli molt. El vídeo, penjat a YouTube el 16 de desembre, ha rebut gairebé tres milions de visites només en la versió penjada al canal de Neistat.

La campanya obre −més aviat reobre, segurament per enèsima vegada− un debat constant: ¿és lícit fer una campanya solidària que ajuda molta gent però que persegueix la promoció d'un producte?

*Si veus aquest contingut amb un dispositiu mòbil, clica aquí per veure el vídeo.

stats