El papa diu que "és lícit" aturar els jihadistes a l'Iraq, "però no fer una guerra"

Francesc diu que és un deure de les Nacions Unides trobar una sortida a la crisi

El papa Francesc afirma que és "just " aturar els agressors a l'Iraq , però " no bombardejar " , referint-se als atacs aeris de l'exèrcit dels Estats Units al nord del país. Ho ha dit en una roda de premsa a bord de l'avió en què tornava del viatge a Corea del Sud . " Quan hi ha una agressió injusta és lícit detenir l'agressor injust , però no bombardejar , no fer una guerra . Els mitjans han de ser avaluats ", ha dit Francesc, segons els mitjans italians .

El pontífex argentí , que ha enviat com a emissari al nord de l'Iraq el cardenal Fernando Filoni , ha indicat que "una sola nació no pot jutjar com s'atura una agressió. Després de la II Guerra Mundial és un deure de les Nacions Unides" , ha assenyalat el papa, per recordar com " tantes vegades , amb l'excusa de detenir els agressors , les potències s'han apropiat dels pobles i han fet veritables guerres de conquesta".

Francesc va revelar als periodistes que viatjaven amb ell en el vol de tornada des de Corea que havia pensat d' anar al Kurdistan per donar el seu suport directament a les poblacions cristianes i a altres comunitats assetjades pels extremistes islàmics . Però va afegir que li van desaconsellar anar al Kurdistan iraquià , ja que no " era el millor en aquests moments" , i per això va decidir enviar-hi e l cardenal Filoni .

Tot i això , ha assegurat que ell estaria disposat a viatjar a aquesta zona per donar el seu suport als que pateixen .
"Hi ha cristians màrtirs , però també homes i dones que pateixen i no només els cristians , i tots som iguals davant Déu ", ha destacat .