02/04/2013

Tecnològiques amb sentit de l'humor

2 min

Quan estàs acostumat a rebre cada dia notes sobre productes i serveis vulgars que afirmen que omplen un buit en el mercat o prometen millorar la vida dels consumidors, el primer dia d'abril resulta d'allò més refrescant. Com cada any, moltes empreses tecnològiques anglosaxones van celebrar ahir el dia dels April Fools fotent-se d'elles amb anuncis de productes ficticis.

Les diverses divisions de Google competeixen en ocurrències. Google Maps deia que els equips submarins de Street View han trobat un plànol de fa 315 anys que porta a un tresor amagat, però només mostra el secret quan es consulta en condicions molt específiques. Gmail presentava la nova versió Blue en color blau; i el cercador, una funció Google Nose que permet identificar quinze milions d'olors diferents amb un mòbil Android. YouTube sabotejava tots els anteriors revelant que els vuit anys que porta funcionant han estat un concurs encobert per trobar el millor vídeo d'internet i que avui tancarà fins al 2023 perquè els seus empleats puguin triar el guanyador. Twitter va recuperar el seu nom original -Twttr- per amenaçar de cobrar cinc dòlars al mes si es volen incloure vocals en els tuits. Nokia es va inventar el seu primer forn de microones, amb pantalla Windows Phone. Sony prometia auriculars per a gats, altaveus per a gàbies de hàmster i televisors 4K adaptats a la visió dels gossos.

Fins i tot la premsa s'apuntava a la broma. Segons Mashable, un acadèmic d'Illinois ha trobat que Leonardo da Vinci ja va pronosticar al segle XV les ulleres de realitat augmentada de Google, i el diari britànic The Guardian en proposava un model propi que avisa l'usuari quan intenta comprar un producte d'origen ètic dubtós i filtra notícies alienes d'orientació conservadora. Potser sigui aquest el futur dels mitjans dels quals sovint parlem en aquest espai. O no.

stats