Andorra Real Estate: l’escenari perfecte!

Més de 500 congressistes i conferenciants del món immobiliari, alguns arribats de llocs molt llunyans, han gaudit intensament i amb plena satisfacció durant una setmana de les bondats del nostre país

Deixeu-me que per un cop em desfaci en elogis vers el nostre país i la seva capacitat per organitzar esdeveniments, molts cops desconeguda i d’altres infravalorada. Ara fa uns dies acabava el Congrés Mundial de la Fiabci, i per l’opinió dels congressistes arribats de 45 països d’arreu del món, ha estat un dels millors, per no dir el millor dels darrers anys. Tot ha funcionat bé, del principi al final i no perquè ho diguin només els nostres il·lustres convidats, sinó perquè aquells que hi hem participat ho hem constatat 'in situ'.

Això d’organitzar congressos se’ns dona prou bé, està clar. Per això costa de creure que disposant de professionals d’una contrastada solvència i d’un escenari que ens han valorat amb molt bona nota els congressistes: centre de congressos, hotels, restaurants, infraestructures d’oci, cultura i natura, avui no se n'organitzin molts més d’esdeveniments d’aquest tipus i se’n tregui la rendibilitat per la nostra economia que seria desitjable.

Més de 500 congressistes i conferenciants del món immobiliari, alguns arribats de llocs molt llunyans, han gaudit intensament i amb plena satisfacció durant una setmana de les bondats del nostre país. Han destacat la gran capacitat organitzativa i d’acollida del nostre poble amb exemples com el 'Welcome cocktail' al casc antic d’Andorra la Vella, on es van entremesclar amb tota naturalitat amb els nostres dansaires, castellers i l’oferta gastronòmica dels locals participants, i que han considerat com el millor de la Fiabci de la seva història recent. Ningú semblava haver trobat a faltar el desplaçament en avió, tot i que hem de ser realistes, una infraestructura d’aquestes característiques és fonamental si volem que el 'business' sigui un element dinamitzador de la nostra economia.

Però en aquest congrés es tractava també d’apropar Andorra als professionals immobiliaris membres de les diferents delegacions de la Fiabci al món. De fet, pels andorrans del sector que hi han participat ha estat una oportunitat per poder explicar els projectes de país susceptibles d’inversió estrangera i sobretot d’aprendre com és la professió en d’altres indrets del món. Sorprèn molt que, per exemple als Estats Units, la professió de 'realtor', agent immobiliari, és una de les preferides dels americans i de les més ben valorades i venerades. Hem pogut veure com n’estan d’organitzats els 'realtors' americans i del món anglosaxó en general i la molta formació a la que se sotmeten, cosa que fa pensar en què ben segur que el sector immobiliari és un dels grans motors de la seva economia.

Ara toca fer seguiment dels contactes realitzats, amb un avantatge respecte a temps pretèrits: ara saben on som i el que representem; ara som molt més visibles a un món que s’ha adonat que existíem i que érem capaços d’estar a l’alçada de les circumstàncies, malgrat ser petits, minúsculs diria jo, al costat de gegants com els Estats Units, el Japó, la Xina, el Regne Unit, els Emirats Àrabs Units i tants altres països. Ara tots saben que Andorra és un país prou interessant per invertir.

Crec que la Fiabci Andorra ha demostrat que realment valia molt la pena organitzar aquest congrés i en general ens posa sobre la pista que hem d’estar molt més presents als esdeveniments futurs que es desenvolupin en el camp immobiliari, com ara els salons Mapic (The international retail property market), a celebrar a Canes al novembre  de2017 (www.mapic.com), el Mipim (The worlds’s leading property market) també a Canes al març 2018 (www.mipim.com) i, per descomptat, el Congrés Mundial de la Fiabci 2018 a Dubai.

Per això caldrà pressupost, és clar, i aquí de nou ens tocarà convèncer a les autoritats andorranes al respecte. Penso que ara serà més fàcil, vist el que s’ha vist en l’exitós darrer congrés. És clar, per sortir de viatge a promocionar el país cal un mínim d’equipatge, més enllà de les ganes i la il·lusió, que d’això mai hem anat mancats. Aquest equipatge l’estem en aquests moments preparant i no és ni més ni menys que tot el seguit de mitjans i estratègies que configuraran la nova Marca Andorra: 'brochures', audiovisuals, presència als mitjans, accions promocionals, 'influencers' compromesos i tants i tants elements que ens han d’acompanyar en el nostre pelegrinatge internacional a la recerca d’un xic d’atenció per part d’aquells que encara no ens coneixen.

El que sí que és segur és que n’hi ha un quants que parlaran i bé d’Andorra, quan abans ni ens ubicaven en el mapa. I ho faran per com se’ls ha tractat però també perquè han descobert els veritables avantatges competitius del nostre país, que els hi hem explicat amb tot el detall possible.

Organitzar esdeveniments al país i participar en els que se celebren a fora, un binomi estratègic: organitzar i participar, molt exigent per un petit país i una petita comunitat com la nostra, però amb l’escenari perfecte per acollir i amb la força i l’empenta necessària per viatjar i explicar que una part molt especial del més interessant que pots trobar al món és a Andorra.