Aprendre

No m’importa reconèixer que part de la meva feina, a part de formar-me en el meu camp, la concentro en mirar què fan els altres

Aquesta setmana m’he apuntat a anglès. Feia molts anys que no el practicava i havia arribat el moment de reprendre l’aprenentatge d’aquest idioma. I com soc incansable, tot el que sigui aprendre em motiva a continuar millorant.

Els idiomes tenen un pes específic en el currículum d’una persona. I el bagatge i l’experiència professional. De vegades no és tan fàcil aprendre, per manca de temps o de recursos, però sempre podem trobar maneres d’aprendre. Per exemple emmirallar-nos en el que fa la competència. És una pràctica tan usual en el món del màrqueting que fins i tot m’estranya que hi hagi gent que es creu el melic del món i que no ho faci. És com si Pepsi no mirés el que fa Coca Cola. I no ho fan per reproduir el mateix, sinó per observar què els ha funcionat i quedar-se amb el millor de l’experiència. No parlem de copiar, parlem d’aprendre

No m’importa reconèixer que part de la meva feina, a part de formar-me en el meu camp, la concentro en mirar què fan els altres. I sí, si m’agrada una idea, la retinc. Per millorar-la a partir dels exemples ja existents. És una manera d’augmentar el nivell de qualitat i d’elevar la productivitat. Ara, qui vulgui pot continuar pensant que fa la feina impecable i que no necessita aprendre dels altres, perquè ja ho sap tot. Jo opto per la via de l’exploració, us estic espiant a tots. Fins i tot als que crec que no ho estan fent bé.