Ho vull ja

Tot va massa ràpid, volem ser els primers en explicar les coses i també els primers en assabentar-nos-en. I pensar que fa 25 anys internet era quelcom exòtic, i tenir un mòbil un luxe...

Ho hem vist aquests dies amb les eleccions dels Estats Units: recomptes en directe, informació immediata, dades actualitzades al moment, xarxes socials actualitzades ràpidament… Ens hem acostumat a viure en la immediatesa, en el món de ho vull tot i ho vull ara. Vull roba i la compro a través dels perfils online de les marques, vull omplir cistella de la compra i la demano online, vull regalar flors i faig la comanda a través d’una web...

Hi ha coses, però, que per més que volem o desitgem, no les podem tenir al moment. Una d’elles és la neu, per exemple. No serveix de res que preguntem quan nevarà, quan s’obriran les pistes. Ni el community manager que hi ha darrere dels perfils de les estacions, ni tan sols l’home del temps ho pot saber (a llarg termini). I qui ho vulgui saber, que compri el calendari dels pagesos (online, clar).

Per si no en teníem prou amb l’Snapchat, les històries de l’Instagram o el Periscope, fa uns mesos també Facebook permet fer vídeos en Live. Qualsevol persona o empresa pot emetre en directe el que està veient. I fins i tot enquestes en directe, on a través de les reaccions dels usuaris es creen resultats que es configurem al mateix moment del vot.  I nosaltres ho podem veure tot des del palmell de la ma.

Tot va massa ràpid, volem ser els primers en explicar les coses i també els primers en assabentar-nos-en. I pensar que fa 25 anys internet era quelcom exòtic, i tenir un mòbil un luxe... Entrem en un perillós remolí anomenat “Marketing Now”.