Inspiració o plagi?

Segurament en la majoria dels casos és fruit de la coincidència, però últimament m’he trobat amb casos flagrants, en el nostre país.

Acostumem a dir que avui dia ja està tot inventat. No hi estic gaire d’acord, perquè la creativitat i el coneixement de les persones és infinit. No podem negar que cada vegada que necessitem inspiració o solucions acudim a la xarxa i allà hi trobem de tot, és l’aparador del món.

En el meu cas tinc la sort que no sempre he de recórrer a una solució externa per trobar allò que busco. De manera espontània em surten les coses, que no dic que siguin idees millors o pitjors. Però el que no m’agrada fer és plagiar. Pots buscar per internet, pot sortir al carrer una gran ciutat, a un bosc, viatjar per aprendre coses, però copiar no és ètic. Una altra cosa és que agafis idees, t’inspirin per al teu projecte i les apliquis segons les teves necessitats.

Una de les coses que més m’agraden del món del màrqueting són els eslògans. Sempre m’ha al·lucinat la capacitat creativa dels copys, la manera de reduir en poques paraules allò que es vol vendre. És el primer que em crida l’atenció d’una campanya, d’un anunci, fins i tot gairebé abans que la imatge.

Com que valoro tant aquesta creativitat de les persones, em molesta infinitament quan algú plagia una idea, en el camp que sigui. Segurament en la majoria dels casos és fruit de la coincidència, però és que últimament m’he trobat amb casos flagrants, en el nostre país.

Entenc que si a una empresa li funciona una estratègia els altres vulguin el mateix èxit, però no tot s’hi val. Però recordeu, hi ha coses que es poden copiar, però sempre n’hi haurà que no es poden ni tan sols imitar. I si necessiteu ajuda, us preneu una beguda energètica ‘que te da alas’, perquè ‘impossible is nothing’, així que ‘just do it’. No obstant això, recorda ‘hay cosas que el dinero no puede comprar, para todo lo demás’... la creativitat.