L’ampolla
Aconseguir menjar en un 'xiringuito' i ser ben atès és una més de les odissees que es viuen durant el mes d’agost
Per afrontar en condicions òptimes el mes d’agost t’has de preparar com si haguessis de ser el proper heroi Marvel o tenir una capacitat de resistència com la de Rihanna al carnaval de Barbados. Aeroports, carreteres, programació televisiva, onades de calor, comportaments incívics, sorolls o platges atapeïdes et posen constantment a prova.
Fins al punt que, a cops, t’agradaria convertir-te en Ian Ziering sortint de l’aigua com Putin i traient motoserres de la seva bossa imaginària de Doraemon a ‘Sharknado’. Poder menjar en un 'xiringuito' acostuma a ser una feina tan complicada com trobar una bústia o una cabina telefònica. A vegades, però, el problema ja no són els preus, més propis de caviar, tinta d’impressora o sang d’unicorn, sinó el trobar lloc.
Un cop superada aquesta prova, cal afrontar la relació amb alguns cambrers. Si aconsegueixes que sigui fluida, a part d’aconseguir menjar i beure, també et convaliden un curset del mètode Dale Carnegie de comunicació efectiva i un tutorial de Daniel Goleman sobre intel·ligència emocional.
Dissabte passat em vaig quedar a mitges. Vaig dinar però no vaig poder passar al segon nivell. Vaig demanar vi blanc. Érem cinc. Tot i que la borratxera de Noè és un dels episodis més macos de l’Antic Testament i que la Verge Maria li demana al seu fill que canviï l’aigua per vi a les bodes de Canà, tampoc era qüestió de beure’ns l’equivalent en alcohol al que acostumava a transportar un vaixell pirata del segle XVII.
A la carta anuncien ampolles 'magnums' (1,5 litres) però li dic al cambrer que amb una de 75 cl ja farem. Em comenta que només en tenen d’un quart -- es referia probablement a la de mig o 37,5 cl-- i de tres quarts. Intervé un dels comensals per explicar que tres quarts i 75 cl és el mateix. I ell que no, com John Wayne a ‘The Alamo’ convençut que ‘resistir és vèncer’. I afegint, amb cara de tortuga hipnotitzada davant d’una fulla de col, que era molt dolent en matemàtiques.