Opinió 16/06/2016

L'àvia que donava les gràcies a Google

Les campanyes d’anuncis de pagament són les que sustenten aquesta i altres eines del màrqueting online, com per exemple Facebook

i
Diana Pérez
1 min

Les noves tecnologies, i en concret els programes i eines digitals, ens han deshumanitzat, i a més donem per fet que aquests serveis han de ser gratuïts. No obstant això, encara hi ha persones que valoren que per fer servir una cosa tan meravellosa com el buscador de Google no s’hagi de pagar. És el cas d’una àvia que es mostrava especialment agraïda al gran monstre de Google en el moment de fer una cerca: hi afegia un ‘sisplau’ o ‘gràcies’, cada vegada que feia una consulta. El seu nét ha estat l’encarregat de difondre el fet, i la xarxa ha empatitzat amb la fabulosa àvia i la seva bona educació. Google no ha trigat a respondre dient-li que no era necessari incorporar-hi el ‘sisplau’ en les ordres. I és que l’àvia es pensava que darrere de cada consulta hi havia una persona contestant.

En tot cas, qui es pensi que Google és gratuït, s’equivoca. El SEM juga un importatíssim paper. Les campanyes d’anuncis de pagament són les que sustenten aquesta i altres eines del màrqueting online, com per exemple Facebook. Els experts en aquest camp utilitzen les eines i les estratègies per optimitzar la visibilitat i augmentar l’accessibilitat dels llocs i webs.

Així que finalment qui fa que Google ens continuï facilitant la vida són les empreses que inverteixen una gran quantitat de diners en publicitat on line. I és que de gratis, en aquesta vida, ja queden poques coses.

stats