Titulars que enganxen

Ara, tot s'hi val per un clic. Són mitjans de comunicació, sobretot, que 'enganyen' amb els titulars, esperant que el lector 'piqui' i accedeixi al contingut...

L'altre dia parlava amb unes amigues sobre la dificultat que tenen les pàgines d'empresa per enganxar el públic a través de les xarxes socials. A banda del contingut visual que acompanya la publicació, els titulars tenen una funció essencial. Vam arribar a la conclusió que per destacar i fer que la gent interactuï s'ha de ser molt creatiu i fer titulars amb ganxo. Ara, no tot s'hi val.

Cada empresa té els seus valors, i cada vegada més, el màrqueting online serveix per posicionar la marca i que el públic ho relacioni amb aquells valors que es volen transmetre. Com a Andorra no hi ha premsa rosa -de la de veritat-, no estem acostumats a veure titulars cridaners sobre la vida de les persones que estan més exposades públicament. Què passaria si un dia algú comença a escriure sobre els nostres polítics en clau tafanera i destapant algunes intimitats?

Abans els titulars no enganyaven, exactament t'anticipava el que llegies a la notícia. Ara, tot s'hi val per un clic. Són mitjans de comunicació, sobretot, que 'enganyen' amb els titulars, esperant que el lector 'piqui' i accedeixi al contingut... Els mitjans es desviuen per aconseguir més clics, perquè d'aquesta manera poden vendre més publicitat fent servir les dades d'accés a la seva pàgina. L'ètica escasseja, i em pregunto qui hi ha darrere d'aquests perfils, si ’community managers’ sense cap formació periodística, o periodistes sense cap formació en mitjans digitals.

Són estratègies que jo no comparteixo, però que cada vegada més ens trobem a la xarxa. Sóc ferma defensora de la qualitat. De fer les coses bé. Crec que hi ha altres maneres també eficaces d'atreure la participació dels usuaris, sense enganyar. Cal tenir molta paciència, traçar una bona estratègia (vital), però mai, mai, enganyar. Aplicable a tots els aspectes de la vida.