Una bona estratègia

Encara hi ha empreses que no han entès que als mitjans hi ha continguts que no estan fets per ‘vendre’, però que aquests milloren la imatge i serveixen per connectar amb el públic

Encara hi ha empreses que no han entès que als mitjans hi ha continguts que no estan fets per ‘vendre’, però que aquests milloren la imatge, posicionen per davant dels competidors, serveixen per connectar amb el públic, i a més, és un mètode de comunicació poc intrusiu i a la llarga augmenta el grau de reconeixement. Aquesta estratègia és el màrqueting de continguts.

Entre els avantatges, que en són molts, destacaria el fet de publicar periòdicament contingut de valor, ja que d’aquesta manera farà que es vegi l’empresa com a implicada, perquè inverteix temps i recursos en satisfer les necessitats dels seus usuaris. I això farà que la imatge de la marca millori notablement. Haver de redactar continguts que agradin el públic implica haver de fer l'esforç d'estudiar per conèixer quines són les seves necessitats. Això també ens farà conèixer les inquietuds de l’audiència i connectar més fàcilment amb ella.

Un altre dels avantatges del màrqueting de continguts és que no és un mètode intrusiu. La marca no es dedicarà a interrompre l'activitat de l'usuari amb anuncis i publicitat tradicional. Serà l'usuari el que arribarà al contingut de l'empresa i el consumirà de manera voluntària sense sentir cap tipus de pressió externa. No incorporar continguts publicitaris farà que la comunicació de la marca sigui més natural i l'usuari la vegi com una veu experta que proporciona una informació creïble i professional.

A més, aplicant una estratègia de continguts correcta aconseguirem millorar de forma contínua el posicionament en els cercadors. Google premia amb millor posicionament a aquells llocs amb contingut de qualitat.

Així doncs, oferir continguts amb informació útil farà que el client, a poc a poc, es vagi fidelitzant. I és que si el contingut és de qualitat, despertarà l'interès dels usuaris i aconseguirem atreure'ls i captar-los per sempre.