La feina del 'community manager'

I ara està de moda ser 'community manager'. Tothom s'hi vol dedicar. Hi ha una febre alta per aquest perfil quan realment no és una feina fàcil

Aquesta setmana s'ha celebrat el Dia del 'Community Manager'. Sabem què és i què fa? Un 'community manager' és qui construeix de relacions entre els clients i la marca 'online' (producte, empresa o projecte). Genera conversa i fa que la marca comparteixi amb la comunitat de manera personal. Defensa la marca i incentiva influenciadors i membres claus a ser multiplicadors. Promou l''engagement'. Escolta la comunitat i contribueix a millorar l'estratègia per adaptar-la a les expectatives dels clients, influenciadors o membres claus.

Però no pot tenir límits. És molt important que el responsable per gestionar les xarxes socials de l'empresa escolti el que diuen els usuaris, els contesti i resolgui els seus dubtes, però que no tingui sostre. Que se'l deixi actuar, que segueixi una estratègia, però que sigui lliure.

Està clar que no tothom s'hi pot dedicar. El 'community manager' ha de ser creatiu, en la majoria de les ocasions no es disposa de recursos econòmics per fer grans accions. És per això que és molt important que el 'community manager' sigui creatiu i sàpiga com plantejar accions noves i notòries gairebé sense inversió econòmica.

I ara està de moda ser 'community manager'. Tothom s'hi vol dedicar. Hi ha una febre alta per aquest perfil quan realment no és una feina fàcil. El 'community' ha de fer de "cara de la marca", conèixer tots i cadascun dels seus objectius, saber expressar-se com la marca, manejar diferents eines analítiques, saber interpretar aquestes dades i treure conclusions precises i moltes funcions més.

Però no crec que passi de moda perquè és un perfil clau per generar una reputació en línia correcta de la marca. Les empreses han de ser conscients que un 'community manager' no és un "home-orquestra" perquè si és així, no estan desenvolupant bé l'activitat en xarxes socials i aquestes mancances es traslladaran a la seva marca.