De la impremta a l’'smartwatch'

L’'smartwatch' s’albira com el suport hegemònic per estar informats. Mirem el rellotge entre 100 i 150 vegades cada dia. Que les notícies ens acompanyin a tot arreu des del canell ja no és ciència-ficció

ÀLEX TERÉS
ÀLEX TERÉS

Vint anys enrere desplegàvem grans llençols de paper per estar informats. Hem anat substituint aquells formats que sovint desprenien una forta olor i et tacaven els dits de tinta –el meu avi m’explicava que en un camp de refugiats a França, durant la guerra civil espanyola, els feien servir fins i tot per embolcallar-se el cap i matar els polls- per tota mena de dispositius més o menys addictius.

És una obvietat que les versions digitals han guanyat espai. No obstant, són més accessibles, immediates i interactives. Difícilment el paper desapareixerà si es reinventa i sap aprofitar les inèrcies de dècades d’història. Però el que si és cert és que la innovació tecnològica, la diversificació i l’accessibilitat faran que cada cop més dispositius acaparin la nostra atenció.

Aquesta setmana 32 agències de notícies de tot Europa han debatut sobre el futur de la informació a Ginebra. Algunes conclusions: les notícies que triomfen ho fan perquè són històries que interessen; el lector inverteix 4 segons en decidir si s’endinsa en una informació o no; les notícies ja no són efímeres, neixen, creixen i es reprodueixen a les xarxes i Internet; l’actualitat no descansa, sigues el primer en descobrir-la...

L’'smartwatch' s’albira com el suport hegemònic per estar informats. Mirem el rellotge entre 100 i 150 vegades cada dia. Que les notícies ens acompanyin a tot arreu des del canell ja no és ciència-ficció. Segurament per això grans marques de rellotgeria suïssa tenen a punt llençar al mercat aparells d’aparença clàssica amb prestacions tecnològiques a mida. La informació, més puntual que mai.